شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و یکهزار و ۴۳۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۶ هزار و ۷۴۵ نفر بهبود یافته اند. از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۲۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد، این تعداد در استان سمنان با ۵۲ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۴۵ نفر  افزایش یافت.

*

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در پیامی فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۹ را تبریک گفت و خواستار ماندن مردم در خانه برای حفاظت از خانواده در برابر ویروس کرونا و یاریگری کادر درمانی شد.

*

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تاکنون ۱۹۵ تن از مبتلایان به ویروس کرونا در شاهرود بهبود یافتند، افزود: نتیجه ۲۸۰ نمونه آزمایشگاهی این شهرستان مثبت گزارش شده است.

*

سرهنگ محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دامغان گفت: ۷۲۰ بسته سبد کالای معیشتی ویژه عید نوروز، توسط سپاه ناحیه دامغان بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

*

 طرح غربالگری برای کنترل ویروس کرونا در روستای ابراهیم آباد میامی با همکاری دهیاری و پایگاه بسیج خاتم‌الانبیاء (ص) انجام شد.

*

علی همتی معاون فرماندار گرمسار گفت: نقاهتگاه به منظور گذراندن دوران نقاهت بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان تجهیز و آماده آغاز به کار شده است و در حال حاضر نیازی برای آغاز به کار نقاهتگاه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا وجود ندارد چرا که بیمارستان معتمدی ظرفیت کافی برای حضور بیماران تا بهبودی کامل را دارد.

*

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: تردد در محورهای ورودی و خروجی این استان از ۲۰ اسفند ۹۸ تا یکم فروردین امسال، ۳۴ درصد کاهش داشته است و  نتایج برگرفته از سامانه‌های ترددشمار مرکز مدیریت راه‌های استان سمنان، کاهش ۳۴ درصدی تردد در این مدت را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.