شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و یکهزار و ۲۸۴ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۹۷۹ بهبود یافته اند. از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۴۶بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد، این تعداد در استان سمنان با ۱۶ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۹۳ نفر افزایش یافت.

*

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه افتتاح آزمایشگاه تشخیصی بیماری کرونا در این دانشگاه سبب خودکفایی در شناخت بیماران مبتلا به ویروس شده است، گفت: تسریع در زمان شروع درمان، مهمترین دستاورد این استقلال است و شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی کشور و به تبع آن در استان سمنان و با توجه به اهمیت امر تشخیص و تایید سریع بیماری برای افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری، ضرورت افتتاح آزمایشگاه تشخیصی بیماری کووید ۱۹ را دوچندان کرده است.

*

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون نتیجه ۲۷۰ نمونه آزمایشگاهی ویروس کرونا در این شهرستان مثبت گزارش شده و ۷۰ درصد از مبتلایان هم از بیمارستان مرخص شدند، همچنین با شمار بهبود یافتگان  ۱۸۹ نفر روند بهبودی بیماران در این شهرستان رو به افزایش بوده و  با ۷۰ درصد بهبودی  نسبت به متوسط کشوری از آمار بالایی برخوردار هستیم 

*

به همت بسیج دانشجویی دامغان و با همکاری بانوان جهادگر و بسیجی، سه کارگاه تولید ماسک با هدف رفع کمبود ماسک استان سمنان در محل هنرستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرک بوستان دامغان ایجاد شد.

*

کتابخانه رنگین کمان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با همکاری دفتر آفرینش و نشر کتاب سمنگان چهارمین دوره جایزه ادبی آهوی کومش را برگزار می‌کند دو بخش آزاد و ویژه برگزارمی‌شود و موضوع بخش ویژه  آن با عنوان «خانه امن‌ترین جای جهان است» می‌باشد.

*

مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: ۱۱۵ هزار و ۷۳۱ نفر از ۱۳ تا ۲۹ اسفند ۹۸ در مبادی ورودی و خروجی این استان توسط امدادگران این جمعیت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پایش و تب‌سنجی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.