مهدی قاسمی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این واحد به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و محدود نکردن اقامت تا اطلاع بعدی پلمب خواهد بود. 

وی ادامه داد: در راستای مصوبات کارگروه استانی ستاد مدیریت کرونا در خصوص ممنوعیت پذیرش مسافر و گردشگر برای پیشگیری و مقابله با بیماری ناشی از ویروس کرونا، طی بازدیدهای صورت گرفته، این واحد متخلف شناسایی شد.

قاسمی اظهار داشت: سرکشی و نظارت بر واحدهای گردشگری تحت پوشش این اداره توسط ناظران و کارشناسان ستاد اجرایی خدمات سفر استان و شهرستان با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط به صورت روزانه و مستمر در دستور کار این اداره قرار دارد. 

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت شرایط کنونی، با هر گونه تخلف و عدم رعایت قوانین برخورد خواهد شد. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دامغان تصریح کرد: هدف ستاد خدمات سفر شهرستان دامغان با نگاه ویژه به سلامت مردم، تلاش بر کاهش انگیزه سفر در نوروز ۹۹ بر خلاف سال‌های گذشته است که به این منظور، کلیه واحدهای تحت پوشش مانند اقامتگاه‌های بوم گردی، مراکز اقامتی و رستوران های بین راهی تا اطلاع بعدی تعطیل است. 

وی افزود: هم‌اکنون، دفاتر خدمات گردشگری شهر دامغان برای لغو بلیت و جابه‌جایی تورهای تدارک دیده شده در تاریخ مناسب با رعایت کامل موارد بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. 

قاسمی با بیان اینکه برای شکست کرونا همه در کنار هم هستیم، گفت: مسافران، گردشگران و همشهریان درصورت هرگونه شکایت احتمالی از تاسیسات گردشگری استان و شهرستان، موضوع را از طریق تماس با سامانه ۰۹۶۲۹ پیگیری و از مراجعه حضوری به اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خودداری کنند.

طبق آخرین آمار اعلامی در روز چهارشنبه هفته جاری، تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان سمنان به ۵۷۷ نفر افزایش یافت.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده مانند در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.