به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر عصر چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه ۷۰ درصد از بیماران مبتلابه کرونا در استان سمنان بهبود یافتند، اظهار داشت: برای توقف و کاهش آمار مبتلایان کرونا در استان سمنان باید نسبت به برنامه‌ریزی برای کاهش ۴۰ درصدی ترددها و تجمعات در استان سمنان اهتمام ویژه‌ای بروزیم.

وی بابیان اینکه استان سمنان ازنظر تعداد افراد مبتلابه نسبت جمعیت در رده دوم کشور قرار دارد، افزود: ازنظر بهبودی مبتلایان به ویروس کرونا این استان از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

روند بهبودی افراد مبتلابه کرونا ویروس در استان سمنان مطلوب است

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تداوم طرح‌های آموزشی و فرهنگی برای مقابله با کرونا ویروس در استان بیان کرد: باید مردم را قانع کرد تا در خانه‌هایشان بمانند و باید تجمع‌ها در این ایام به کمترین حد ممکن برسد.
آشناگر با اشاره به هم‌جواری با هشت استان و تردد بالا در محورهای ارتباطی سطح شیوع کرونا ویروس در استان سمنان را دوچندان کرده است، خاطرنشان کرد: روند بهبودی افراد مبتلابه کرونا ویروس در استان سمنان مطلوب است اما میزان شیوع هم در این بخش قابل‌توجه است.

وی یادآور شد: در روز گذشته کنترل خوبی برای جلوگیری از اجتماعات چهارشنبه‌سوری انجام شد و مسئولان مربوط دقت کنند که در پنجشنبه آخر در آرام ستان تا و بقعه‌های متبرکه تجمعی انجام نشود.

بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداری‌ها

استاندار سمنان با اشاره به اینکه طرح کنترل ورودی و خروجی استان سمنان با جدیت تمام از سوی مسئولان مربوط در دست اجرا است، تصریح کرد: افرادی که قصد خروج از استان رادارند، تب‌سنجی و غربالگری می‌شوند و اگر افراد مشکوک باشند، قرنطینه و به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

آشناگر از همکاری و تعامل مطلوب هلال‌احمر، نیروی انتظامی، علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای کنترل خروجی و ورودی شهرهای استان خبر داد و گفت: فرمانداران تمام تلاش خود را برای مهار کرونا ویروس به‌کارگیرند و در کنار توجه به کنترل این ویروس، ستاد مدیریت بحران را فعال نگه‌دارند.

وی بابیان اینکه احتمال سیل و بارندگی در ایام تعطیلات در استان وجود دارد و باید در بخش مدیریت بحران فرمانداران و مسئولان در آماده‌باش قرار گیرند، اضافه کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ظرفیت‌های خوبی برای مقابله با کرونا ویروس هستند و فرمانداران استان ارتباط خود را با اقشار مردم عمیق‌تر کنند.

خرید تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه اعتبار برای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بر اساس میزان بیماران تخصیص یابد، ابراز کرد: پیگیری‌هایی برای تأمین ۳۲ قلم از اقلام بهداشتی از سوی استانداری سمنان درخواست شده است که وزارت بهداشت برای تأمین این ابزارهای درمانی در تلاش است.

آشناگر بابیان اینکه خیران و تشکل‌ها برای مقابله کرونا ویروس اعلام آمادگی کردند و لازم است خیران برای خرید تجهیزات تخصصی بهداشتی و پزشکی نیز در تلاش باشند، گفت: فرمانداران شاهرود، دامغان و گرمسار از ظرفیت خیران به‌خوبی برای فرهنگ‌سازی و آموزش برای مقابله با کرونا ویروس استفاده کردند.

وی بیان کرد: گندزدایی در شهرها و روستاها کماکان ادامه یابدو امیدوارم هرچه زودتر، دوران پیک تمام شود و شاهد نزولی شدن روند شیوع کرونا ویروس در استان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.