سرهنگ رضا بینقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهروندانی که مجبور به جابجایی اسباب منزل در ایام نوروز هستند با کلانتری محل سکونت خود هماهنگ کنند.
وی ادامه داد: در ایام نوروز سارقان از خلوتی شهر برای ارتکاب به جرم و سرقت اقدام می‌کنند که پلیس با تمهیدات ویژه در این روزها، امنیت شهر را تامین می‌کند.
رییس پلیس آگاهی استان سمنان تصریح کرد: اسفند امسال با شیوع ویروس کرونا سرقت از منازل در استان کاهش یافت و اگر مردم با توجه به توصیه‌های کارشناسان بهداشت در خانه بمانند پیش‌بینی می‌شود جرایم در زمینه سرقت از منازل در نوروز نیز کاهش یابد.
وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا از اول اسفند تاکنون منجر به کاهش ۱۰درصدی سرقت از منازل و کاهش ۱۰۰ درصدی جیب‌بری شده است.
وی یادآور شد: با کاهش تردد و ماندن شهروندان در خانه، سرقت‌ وسیله نقلیه مانند خودرو، موتورسیکلت و وسایل داخل خودرو افزایش یافته است.
رییس پلیس آگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: بیشتر خودروی پراید و خودروهای قدیمی که بدون دزدگیر و قفل مناسب هستند مورد طمع سارقان در استان سمنان قرار گرفته است.
ابتلای ۵۱۵ نفر به ویروس کرونا در استان سمنان تا دیروز سه شنبه تایید شد.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و کشورهای دیگر به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.