وحید بغدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بیماران خاص از جمله سرطانی و تالاسمی در همه شرایط نیاز به خون دارند، تصریح کرد: شهروندان استان سمنان با اطمینان خاطر به مراکز اهدای خون مراجعه کنند تا در آینده مشکلی برای تامین خون نیازمندانی که چشم امیدشان به همه ما است ایجاد نشود.
وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند با خیال آسوده به مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند، افزود: مراکز اهدای خون استان سمنان روزانه و به دفعات مکرر ضدعفونی می‌شود.
بغدادی خاطرنشان کرد: متخصصان و پزشکان از همه مراجعان معاینه‌های دقیقی را به عمل می‌آورند و هیچ اهدا کننده آلوده‌ای وارد چرخه اهدا نمی‌شود.
وی تاکید کرد: پس از معاینه در صورت وجود کوچکترین مشکل، عمل خون‌گیری انجام نمی‌شود.
وی تاکید کرد که برای تامین خون مورد نیاز، این اداره کل در روزهای تعطیل اسفند جاری و  فروردین  سال ۹۹ برای حضور مردم و همکاری آن‌ها فعال است.
این مقام مسوول با بیان اینکه تمام شرایط استاندارد و ایمنی در پایگاه‌های انتقال خون استان رعایت می‌شود از شهروندان خواست با حفظ شرایط عادی بهداشتی اقدام به اهدای خون کنند.
به گفته وی اسفند سال گذشته سه هزار و ۶۸۵ نفر به مراکز اهدای خون استان سمنان مراجعه کرده اند که این آمار در اسفندماه امسال به یک هزار و  ۹۴۰ نفر کاهش یافته است.
خون اهدایی شهروندان به افراد نیازمند در اعمال جراحی، تصادف، زایمان،  تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
افراد ۱۸ تا ۶۰ سال در صورت تشخیص پزشک مستقر در مراکز یادشده می توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.