به گزارش خبرنگار مهر، حسین شیبانی در جمع خبرنگاران همزمان با شامگاه دوشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نیازمند همکاری مردم است، ابراز کرد: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای مقابله با عوارض بحران کرونا آمادگی کامل دارند اما باید دانست که تا همراهی مردم نباشد نمی‌توانیم شاهد اقدامات مثبت باشیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با تمام امکانات به پذیرش بیماران کرونا اختصاص یافت، تاکید کرد: سایر بخش‌های این بیمارستان به جز چند بخش محدود برای خدمت رسانی بهتر به بیمارستان بهار شاهرود منتقل‌شده تا بتوانیم بهتر به بیماران کرونایی خدمات بدهیم.

معاون علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۴۰ تخت آی سی یو و ۱۰۰ تخت معمولی به مجموعه بیمارستان امام حسین (ع) اضافه شده است، ابراز کرد: تعداد تخت فعلی اختصاص یافته به کرونا حدود ۴۰۰ تخت معمولی و ۶۰ تخت آی سی یو است.

شیبانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بالاترین احتمال مرگ و میر این ویروس در افراد مسن است، گفت: توصیه می‌شود به خاطر حفظ سلامت بزرگترها و علاقه‌ای که به آنان داریم از هرگونه دید و بازدید در ایام عید پرهیز کنیم.

وی خواستار همراهی بیشتر مردم با سیستم درمانی شاهرود و میامی شد و بیان کرد: گروه‌های درمان در معرض خطر ابتلاء به کرونا بوده و خود مراقبتی، دیگر مراقبتی و خود قرنطینگی را صورت دهند چرا که خطر بیمار شدن تعداد زیادی از تیم درمان وجود دارد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نزدیک شدن به شب چهارشنبه سوری باید با برگزار نکردن این مراسم کهن ایرانی کمکی به پرسنل درمان کشورمان کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1383888
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.