علی رستمی در نشست خبری افزود: همچنین در راستای پیشگیری از کرونا، طرح زوج و فرد برای خودروها در سطح شهر اعمال می‌شود و تمام تاکسی‌های درون شهری نیز بر اساس شماره تاکسی به صورت زوج و فرد و با کم کردن یک سرنشین تردد خواهند کرد.
وی با بیان اینکه طرح مسدود کردن مبادی ورودی شهر تربت‌حیدریه نیز در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: در صورت احساس نیاز، تمام وروی ها به این شهرستان مسدود می‌شود اما این به معنای قرنطینه شهر نیست.
وی همچنین از شناسایی نقاط آلوده شهر خبر داد و گفت: برای ما محرز شده چه نقاطی از سطح شهر آلوده‌تر از دیگر نقاط است ولی برای پیشگیری از تشویش اذهان عمومی نامی از این مناطق نمی‌بریم، اما در عین حال مسوولان حوزه شهری و به ویژه حوزه بهداشت، دقت و رصد بیشتری نسبت به این مناطق دارند و ضدعفونی در این مناطق بیشتر از سایر نقاط انجام می‌شود.
فرماندار ویژه تربت‌حیدریه افزود: جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، ۳۷۰ هزار نفر است و مشکل آن است که موجودی تخت ما جوابگوی یک درصد این جمعیت است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن این مجموعه پزشکی و درمانی به حدود ۶۰۰ هزار نفر در جنوب خراسان رضوی خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی ارایه می‌دهد.
وی گفت: بر اساس آمار رسمی تا صبح امروز، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۴۴ نفر افزایش یافته که از این تعداد، ۱۴ نفر در مرکز اورژانس ذوالفقاری بستری هستند و ۲ نفر نیز فوت کردند و بقیه با بهبودی حال عمومی از بیمارستان ترخیص و در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.
رستمی افزود: اکنون اورژانس ذوالفقاری به عنوان مرکز بستری بیماران حاد تنفسی با ۴۴ تخت تکمیل شده است و در کنار آن بخش اطفال بیمارستان ۹ دی نیز به این مرکز اضافه و بیمارستان رازی (تامین اجتماعی) هم به عنوان معین بیمارستان ۹ دی با تعرفه دولتی پذیرای سایر بیماران خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت ضرورت، بیمارستان ۵۵۱ تختخوابی تیپ ۱۷۷ ارتش، مجموعه های ورزشی شهید جلیلی و زنده یاد بابک مروج تربتی در پیشکوه برای بیماران احتمالی مبتلا به کرونا در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای افزایش تخت بیمارستانی مشکل نداریم و به زودی بیمارستان امام حسین(ع) نیز با ۲۰۰ تختخواب راه‌اندازی خواهد شد، گفت: مشکل اصلی در این شرایط فقدان امکانات، تجهیزات و کادر پزشکی و پرستاری است و به همین خاطر محور برنامه‌ریزی‌های ما بر نگه داشتن مردم در منازل خود متمرکز است.
فرماندار تربت‌حیدریه با بیان اینکه مراجعان با علایم مشکوک به کرونا در این منطقه ۶ درصد است، افزود: این حجم از نظر پزشکان زیاد نیست اما مشکل زمانی بیشتر می‌شود که این درصد افزایش یابد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.