علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در حاشیه مراسم کاشت نهال در فضای سبز استانداری سمنان گفت: روز درختکاری امسال به جهت رعایت نکات بهداشتی و بر خلاف سنت سالهای گذشته  از برنامه نمادین به صورت جمعی پرهیز و به صورت انفرادی اقدام به کاشت نهال کردیم.

وی افزود :سنت حسنه کاشت نهال باید تداوم پیدا کند و به فرهنگ سازی آن پرداخته شود زیرا نقش محیط زیست در داشتن یک زندگی خوب، انکار ناپذیر است.

وی ادامه داد :اقدام به درختکاری در مناطق کویری از جمله شهر سمنان امری ضروری و لازم است و باید قدردان تمامی افراد از گذشته تا به حال بود که اقدام به کاشت درخت کرده اند.

وی اضافه کرد: انتقال فرهنگ درختکاری به آیندگان دارای اهمیت است و در زمان هایی که شاهد آلودگی هوا هستیم نقش درخت و جنگل بیش از پیش مشخص می شود.

آشناگر تاکید کرد: نباید از هیچ کوششی برای حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی  دریغ کرد و  ترویج فرهنگ درختکاری یکی از راهکاری آن است.

از ۹.۷ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان، ۳۵۲ هزار هکتار مناطق جنگلی و ۳.۷ میلیون هکتار مرتع و ۵.۲ میلیون هکتار بیابان است.

از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، ۵۸ هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، ۱۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و ۱۴۴ هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.