حسن عباس‌نژاد روز سه‌شنبه در واکنش به اجرای یک طرح خدمات شهری در قزوین، اظهار داشت: هیچ نوع عملیات عمرانی در شهر نباید منجر به تخریب و نابودی پوشش گیاهی یا درختان شود و متولیان این موضوع باید نهایت دقت را به عمل آورند.

وی همچنین اضافه کرد: باتوجه به کمبود فضای سبز و آلودگی هوا در شهرهای استان، رویکرد طرح‌های عمرانی داخل شهرها باید متناسب با حفظ و توسعه فضای سبز باشد و هرگونه اقدام عمرانی علیه پوشش گیاهی توجیه‌پذیر نخواهد بود.

عباس‌نژاد با بیان اینکه قطع هر درخت تاثیرات منفی در محیط زیست ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی که حفظ درختان و پوشش گیاهی برای تهویه هوا و محیط زیست ضروری است، هرگونه طرح‌ عمرانی، خدمات شهری و ساختمانی باید با رعایت حفظ مسایل زیست محیطی باشد.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه نقض و توجه نکردن به مسایل زیست محیطی از سوی هر دستگاه اجرایی، موارد را برای رسیدگی به سامانه ۱۵۴۰ گزارش کنند.

چندی پیش در فضای مجازی (اینستاگرام) تصویری از عملیات اجرایی طرح خدمات شهری واقع در قزوین که به درآمدن ریشه‌های یک درخت در خیابان منجر شده بود، واکنش‌های فراوانی به دنبال داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.