محمد علمی شنبه شب در نشست علنی پارلمان محلی قزوین در پاسخ به دغدغه‌های چند تن از اعضای شورا در خصوص مطالعات زیست محیطی این طرح، افزود: کمربندی سبز شرق قزوین با هدف ارتقای عملکرد ترافیکی شهر و کاهش طول مسیر در محدوده شرق قزوین و همچنین توسعه سرانه فضای سبز شهری به طول ۶ کیلومتر احداث می‌شود.
وی اضافه کرد: در این مسیر خط دوچرخه سواری و ساماندهی رودخانه نیز پیش بینی شده است و در ساخت آن نه تنها هیچ درختی قطع نمی‌شود بلکه به سرانه فضای سبز نیز اضافه خواهد شد.
علمی ادامه داد: قرارداد اولیه این طرح تا سقف ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار تنظیم شد و فاز دوم آن نیز در حال تهیه و در مرحله جمع آوری امضا است.
وی گفت: در تفاهم نامه بین شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای استان، مصوباتی در خصوص اجرای فاز به فاز طرح صورت گرفته و شرایط برای پیش بینی و کنترل سیلاب در نظر گرفته شده است.
علمی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۵۰ متر عرض رودخانه مسیر کمربندی ساماندهی شده است، گفت: به شهروندان اطمینان می‌دهیم هیچ سیلابی این مسیر را تهدید نمی‌کند و کنترل ۲۰۰ ساله سیلاب در آن در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: در این طرح پل ورودی فدک با دهانه ۱۲ متر، راستگرد اتوبان با دهانه ۱۶ متر و تمام ضرایب اطمینان در مهندسی سازه و رودخانه رعایت شده است.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در این نشست نسبت به تاخیر در تهیه مطالعات زیست محیطی کمربندی سبز شرق قزوین انتقاد کرد و گفت: شهرداری با وجود تاکیدات چندین باره شورا در هشت ماهه گذشته در این خصوص تعلل کرده است.
سیده منیره قوامی افزود: این کار هزینه و زمان زیادی لازم ندارد اما معلوم نیست چرا شهرداری تن به مطالعات زیست محیطی این طرح نمی‌دهد.
قوامی افزود: اگرچه تایید آب منطقه‌ای برای این طرح مهم است اما مجوز محیط زیست هم لازم است تا مردم با اطمینان از این مسیر تردد کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.