محمدرضا ناصری روز پنجشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: براساس بازرسی‌های انجام شده و گزارشات ارسالی به تعزیرات حکومتی استان سمنان، توزیع مواد ضدعفونی کننده در بین داروخانه‌ها ناهماهنگ بوده و این امر سبب شده افرادی به کرار از داروخانه‌های مختلف این مواد را تهیه می‌کنند.

وی بیان کرد: در صورت صلاحدید مسوولان ذیربط، به صورت همزمان مواد ضدعفونی‌کننده در شهرهای استان سمنان توزیع شود تا مانع خرید بیش از حد نیاز افراد و سوء استفاده سودجویان در این شرایط شود.

معاون اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان تصریح کرد: نظارت بر ۱۳۰ واحد شامل داروخانه‌ها، مراکز عرضه تجهیزات پزشکی و ابزار یراق‌ها، عرضه کننده ماسک و ماده ضدعفونی کننده توسط گشت و بازرسی‌های مشترک این اداره‌کل با علوم پزشکی و صنعت، معدن و تجارت در استان سمنان انجام شده است.

وی با اشاره به ۱۱ مورد تخلف عرضه محصولات بهداشتی در استان سمنان با شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: ۱۰ مورد گرانفروشی و یک فقره احتکار ماسک و لوازم ضدعفونی کننده در ماشین گزارش شده است.

ناصری ابرازداشت: برخی واحدهای ابزاریراق‌ نیز فروش ماسک انجام می‌دهند که براساس گزارش‌های رسیده واحدهای ابزار و یراق نیز مورد بررسی قرار گرفته و یک تخلف به دلیل درج نکردن قیمت برای ماسک گزارش شده است.

وی بیان کرد: ۶۰ بازرسی مشترک به منظور بررسی روند توزیع و عرضه ماسک در استان سمنان انجام و هشت مورد گرانفروشی مشاهده شد.

معاون اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان با اشاره به افزایش نظارت‌ها بر بازار، افزود: کارشناسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان با هرگونه تخلف صنفی در زمینه گرانی‌فروشی و امتناع از فروش ماسک  و مواد ضدعفونی کننده برخورد جدی می‌کنند.

مردم گران فروشی را از طریق تلفن گویای ۱۳۵ اطلاع رسانی کنند و کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی با بررسی دقیق، با متخلفان برخورد می‌کنند.

تعزیرات حکومتی با ایجاد نظام پاسخ دهی، جرایم نقدی و توقیف اموال، به مطالبه‌های مردم در بحث گران فروشی و التهاب بازار رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.