مسلم نصرتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: ایجاد این باغ ایرانی در ۲ مرحله افتتاح می‌شود که گام اول آن تا شهریور ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، میدان مفاخر، ساختمان کوشکی مطابق با معماری باغ های ایرانی و مسیر مفرح پیاده روی، ایجاد می‌شود که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نصرتی اظهار داشت: در مرکز میدان مفاخر این باغ، مجسمه منوچهری دامغانی نصب و تندیس دیگر مفاخر این دیار کهن نیز، بر گرداگرد آن نصب می‌شود.

وی افزود: احداث باغ ایرانی دامغان با محوریت یادمان منوچهری دامغانی، طبیعت سرای بزرگ ایران زمین ایجاد می‌شود. 

نصرتی اضافه کرد: طراحی بنای یادمان و مجسمه منوچهری دامغانی شاعر قرن پنجم هجری قمری، به دست توانمند استاد محمود فرشچیان و به درخواست شهرداری دامغان انجام شده است و کار ساخت مجسمه توسط یکی از هنرمندان دامغانی در مراحل پایانی قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد: احداث این باغ ایرانی با مشارکت یکی از خیران دامغان در مساحتی حدود ۱۸.۵ هکتار از مجموعه ۴۰ هکتاری پارک دانشجو دامغان انجام می‌شود. 

شهردار دامغان، این طرح را یکی از طرح‌های عظیم فرهنگی در شهرستان و بی‌نظیر در سطح استان سمنان خواند و گفت: در آینده نزدیک، این مجموعه فاخر فرهنگی میزبان مردم شریف دامغان و مسافران و گردشگران از مناطق مختلف استان و کشور خواهد بود.

این باغ ایرانی در ضلع شمال شرق پارک دانشجو با مشارکت خیّر گرانقدر دامغانی حاج علی اکبر کیانپور در حال احداث است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.