علی تشنه دل در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز طرح نظارتی بازار شب عید در استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: ۵۵ بازرس و ۱۹۵ ناظر افتخاری بازار شب عید را کنترل و پایش می‌کنند.

وی بابیان اینکه طرح نظارتی بازار شب عید از یکم اسفند آغازشده است، افزود: این طرح تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت و ناظران افتخاری به‌صورت نامحسوس بازار استان را تحت کنترل و نظارت قرار می‌دهند.

سرفصل‌های مهم نظارتی در بازار شب عید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفی از سوی واحدهای صنفی مراتب را به ستاد خبری سازمان گزارش کنند، خاطرنشان کرد: گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج اتیکت قیمت، فروش جنس تاریخ گذشته و احتکار ازجمله موارد مهمی است که از سوی بازرسان و ناظران این سازمان مورد پایش قرار دارد.

تشنه دل نظارت بر نحوه تأمین، جذب، توزیع و قیمت میوه و مرکبات را در دستور کار دانست و گفت: پایش مراکز نگهداری کالاها ازجمله سردخانه‌ها، بندرها، انبارها و بررسی میزان موجودی کالا، رعایت ضرایب سود قانونی، نصب برچسب قیمت، صدور برگ خرید نیز از دیگر سرفصل‌های مهم نظارتی در این طرح است.

وی با اشاره به اینکه کشیک‌های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز، مانند سایر روزها فعال هستند و با متخلفان صنفی برابر با قانون برخورد می‌شود، تأکید کرد: بررسی و رصد کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت‌دار در سطح عرضه را به‌صورت ویژه و شبانه‌روزی از دیگر وظایف مهم بازرسان در این ایام است.

۱۱۰۰ تن سیب و پرتقال برای شب عید مردم استان سمنان خریداری شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۰۰ تن میوه شب عید برای مردم استان سمنان خریداری‌شده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان ۷۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب است، تأکید کرد: در خصوص تأمین کالاهای اساسی در استان مشکلی وجود ندارد و ذخیره کافی برای اقلام اساسی در انبارها موجود است و مردم نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.