علی اکبر عباسی راد روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه های همکاری بین بهره‌برداران و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان انجام شده است. 

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها با هدف مشارکت بیشتر مردم در اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق سیل خیز، به منظور کنترل و کاهش اثر سیل و استفاده بهینه از منابع آب و خاک منعقد شد. 

عباسی راد از احداث سازه های خاکی در شهرستان خبر داد و گفت: احداث این سازه‌ها موجب جلوگیری و یا کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌ها، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تقویت منابع آبی و افزایش پوشش گیاهی در منطقه می‌شود. 

وی اظهار داشت: هزینه احداث این سازه‌های خاکی بیش از هشت میلیارد ریال برآورد می‌شود که بیش از ۱۵۰ هزار مترمکعب سیلاب را کنترل می‌کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: دستیابی به اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری مناسب و پایدار از منابع طبیعی با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری،جلب مشارکت مردم و ذی‌نفعان محلی و استفاده از ظرفیت جوامع محلی از اثرهای اجرای این تفاهم نامه است.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.