رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماکو گفت:  44 هکتار از اراضی ملی شهرستان از متخلفان و متصرفان عرصه های ملی بازپس گرفته شد.   یعقوب وهاب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با تاکید براقدامات صورت گرفته از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماکو در سال گذشته و سالجاری گفت: از جمله مهمترین اقدامات میتوان به هزینه کرد، 8 میلیارد و 400 میلیون ریال برای تثبیت شن های روان در منطقه بورالان این شهرستان اشاره کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماکو در ادامه با اشاره به بهره برداری از7 سد آبخیزداری طی سال جاری  در این شهرستان افزود: اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 950 میلیون ریال برای این 7 سد هزینه می شود که این اعتبار از صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وهاب زاده گفت: هدف از احداث این طرح ها، ذخیره نزولات آسمانی، تغذیه سفره های زیرزمینی و جذب رسوب در پشت سدهاست که اکثر این سدهای آبخیزداری در مسیل ها احداث می شود تا از بروز سیل های منتهی به مناطق مسکونی جلوگیری کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعتبار ویژه ای برای اجرای طرح های بیابان زدایی این منطقه اختصاص می یابد، خاطر نشان کرد: با اقدامات عمرانی این اداره تا حدود زیادی این کانون ها مهار و با مشارکت اهالی منطقه، طرح های احیای منابع طبیعی نیز برای توسعه پوشش گیاهی منطقه اجرا شده است. 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماکو با تاکید براینکه 3 میلیارد ریال در روستاهای "ولی کندی" و "قوش" برای کاشت 4 هزار و 500 اصله نهال هزینه شد، بیان کرد: حدود 5 میلیارد و 400 میلیون ریال نیز برای کاشت 120 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در 120هکتار از اراضی روستای "یخلقان" هزینه شد. 

وی در ادامه همچنین طرح های "قرق" و "فنس کشی" در یکهزار و 500 هکتار از اراضی بحرانی منطقه را علاوه بر اجرای طرح های مختلف بیابان زدایی، از جمله شاخص ترین اقدامات این اداره یاد کرد.

وهاب زاده با بیان اینکه   سال گذشته 44 هکتار از اراضی ملی شهرستان از متخلفان و متصرفان عرصه های ملی بازپس گرفته شد گفت: در سال گذشته 120میلیارد ریال جریمه از متخلفان و متصرفان عرصه های ملی در این شهرستان دریافت شد که بازپس گیری اراضی از دست متصرفان یکی از اولویت‌های منابع طبیعی به منظور حراست از اراضی ملی است.
وی ادامه داد: همچنین 700 میلیون ریال در قبال صدور پروانه چرای دام از دامداران شهرستان دریافت شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماکو با اشاره به اینکه شهرستان ماکو دارای 185 هزار هکتار اراضی ملی است و حراست و حفاظت از این اراضی به عهده تمام اقشار جامعه میباشد گفت: 750 میلیون ریال نیز از بابت تخریب و چرای غیر مجاز از دامداران دریافت شده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.