رضا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کارشناسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سمنان برخورد با هرگونه تخلف صنفی در زمینه گرانی‌فروشی و امتناع از فروش ماسک  را دستور کار قرار داده اند و در این زمینه برای یک شرکت پخش‌کننده متخلف تشکیل پرونده شد.

وی ادامه داد: مراکز فروش ماسک در پایتخت بابت خرید ماسک فاکتور صادر نمی‌کنند و گران‌فروشی ماسک از پایتخت رخ می‌دهد و داروخانه‌های استان سمنان نیز به دلیل گرانی قیمت، ماسک خریداری نمی‌کنند و در داروخانه‎‌ها ماسک نیست.

وی بیان کرد: داروخانه‌های استان سمنان برای جلوگیری از تخلف‌های صنفی نظارت می‌شوند و به داروخانه‌ها گفته شده که فاکتوری که از سوی  شرکت پخش بابت خرید ماسک صادر می‌شود کفایت می‌کند و مشکلی نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان یادآور شد: کاهش توزیع ماسک در داروخانه‌های استان به دلیل گرانی قیمت است و در میزان تولید کمبودی وجود ندارد.

محمدی خاطرنشان کرد: برخی واحدهای ابزاریراق‌ نیز فروش ماسک انجام می‌دهند که براساس گزارش‌های رسیده واحدهای ابزار و یراق نیز مورد بررسی قرار گرفته و یک تخلف به دلیل درج نکردن قیمت برای ماسک گزارش شده است.

شست وشوی دست‌ها به صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی لازمه مراقبت در برابر ویروس  کرونا است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به پنج نفر رسیده است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.