بنا به گفته مسوولان ، میانگین حضور مردم شهرستان های شاهرود و میامی در انتخابات برگزار شده نظام جمهوری اسلامی از میانگین کشوری بیشتر بوده است.

  در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی حدود 66 درصد از مردم این منطقه شرکت کرده و در انتخابات آخرین دوره ریاست جمهوری نیز بیش از 82 درصد در صحنه حضور یافتند.

  براساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا ، جمعی زیادی از مردم شاهرود ، دقایق نخستین  در محل های اخذ رای حاضر شده بودند تا با ثبت رکوردی دیگر برگ زرینی در تاریخ انقلاب بنام خود رقم بزنند.

   یکی از شهروندان شاهرودی در محل شعبه اخذ رای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم به طور معمول روزهای تعطیل را بیشتر به استراحت اختصاص میمی دهند ، اما امروز برای حمایت از نظام و قدردانی خون شهدا در صحنه حاضر شده اند تا دشمنانی مانند ترامپ نومیدتر از گذشته شوند.

حسن خواجه افزود: حضور حداکثری مردم آن هم در نخستین لحظات آغاز رای گیری پشتیبانی ، حمایت و اقتدار نظام اسلامی را در چله دوم انقلاب به رخ جهانیان خواهد کشید.

حنانه عامری هم گفت: در شرایط تحریم حداکثری دشمنان به ویژه آمریکا و همپیمانانش  علیه ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی ،حضور گسنرده مردم نشان دهنده بی اثری اقدامات دشمنان در اراده مردم است.

 وی با بیان اینکه بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و پس از آن نقش بسزایی ایفا کردند، ادامه داد: شرکت در انتخابات نشان دهنده مردمی بودن نظام و مشارکت مردم در تعیین وضعیت آینده کشور است.  

یک رای اولی هم گفت : شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح آزمون بزرگی برای جوانان است  تا در آینده هم در موقعیت های گوناگون انتخاب درستی داشته باشند.

میثم اکبریان از همسالان خود خواست با حضور در شعبه های اخذ رای غرور ملی خود را با شور و شعف بیشتری نشان دهند.

  در این دوره از انتخابات نامزدهای مجلس  شورای اسلامی در شهرستان شاهرود و میامی  ۵۱ تن ثبت نام کردند که ۱۹ تن صلاحیت شورای نگهبان را اخذ کرده که ۱۸تن آقا و یک خانم هستند و از لحاظ سنی کمترین ۳۲ سال و بیشترین ۵۹ ساله بوده و همگی متاهل هستند.

۶ تن از نامزدهای تایید صلاحیت شده انصراف خود را اعلام کرده و رقابت امروز بین ۱۳ تن انجام می شود.

۲۱۲ شعبه اخذ رأی در شهرستان شاهرود و میامی پیش بینی شده است، که از این تعداد ۱۴۷ شعبه مربوط به شهر شاهرود و بخش مرکزی، ۴۵ شعبه بخش بسطام و ۲۰ شعبه بخش بیارجمند است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۳۸ شعبه اخذ رای در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان پیش بینی شده که از این تعداد ۵۰۶ شعبه ثابت و ۱۳۲ شعبه سیار برای روستاها در مناطق کوهستانی، کویری و صعب العبور است.

۱۵۸ نفر برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۸۳ نامزد تایید صلاحیت شده و با هم به رقابت پرداختند.

استان سمنان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  چهار کرسی در مجلس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.