حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های این هفته که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر برگزار شد، افزود: برنده بزرگ این حرکت عمومی ملت ایران است که در چند ماه گذشته در تمامی صحنه ها از جمله تشییع با شکوه شهید سردار سلیمانی و راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن حضور داشتند.

وی از مشارکت همگی نامزدهای انتخابات شهرستان شاهرود تقدیر کرد و تصریح کرد: فردای روز انتخابات "شنبه مهرورزی" است که هر کس منتخب مردم شد باید مورد حمایت دیگر نامزدها قرار گیرد تا رشد و توسعه ایران و شهرستان را شاهد باشیم.

امینی با بیان اینکه رعایت قوانین تبلیغات انتخاباتی در شهرستان نسبت به جاهای دیگر بهتر بود، ادامه داد: نماینده منتخب و حامیان آنها باید موفقیت را از خدا بدانند و فکر نکنند که عکس و تبلیغات آنان موجب شده تا نظر مردم به آن ها جلب شود.

امام جمعه شاهرود منتخب مردم را نماینده کشور خواند و ابراز داشت:نمایندگان نخست نماینده همه مردم کشور هستند و سرنوشت ملت را عوض می کنند و باید با کار خود توقع مردم را برآورده کنند.

امینی انتخابات را مسابقه قانونی و معنوی دانست و افزود: پس از اعلام نتیجه همه نامزدها به فرد منتخب مردم تبریک گفته و به او در ادامه راه برای رشد و توسعه شهرستان کمک کنند.

خطیب نماز جمعه شاهرود به بیانات رهبری در جمع مداحان اشاره کرد و گفت: مداحان باید مجالس شادی و عزای مردم را مدیریت کنند که این امر در مجالس عزا رعایت شده اما در آیین های شادی تاکنون سازمان های فرهنگی و هنری به خوبی عمل نکرده اند.

وی همچنین به دیدار مردم تبریز با رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات روز جشن ملی و جهاد عمومی است که موجب رشد کشور شده و با تشکیل مجلسی قوی نیات استکبار را خنثی می کند.

امینی با اشاره به وصیت نامه سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: این وصیت نامه بیانگر اعتقادات صحیح ، اعتقاد به ائمه اطهار، معاد و ولایت است.  

 وی به حمایت از ولی فقیه در این وصیت نامه نیز اشاره کرد و ادامه داد: شهید به محور مقاومت توصیه کرده که نیاز امروز مردم داشتن رهبردینی آگاه برای رسیدن به موفقیت است.

امام جمعه شاهرود به روایتی از امام هادی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: کسی که پرهیزکار باشد و تقوا پیشه کند دیگران از او پرهیز کرده و به او ضرر و آسیب نمی زنند.

وی تصریح کرد: کسی که برای خشنودی مردم معصیت می کند باید یقین داشته باشد که همین مردم بر علیه وی قیام کرده و از او بد خواهند گفت.

امینی با اشاره به سوم رجب که مصادف است با سالروز شهادت امام هادی(ع)، افزود: مبارزه با تحریف و بدعت در حوزه اعتقادات و احکام و همچنین تشکل آفریدن در قالب انقلاب فرهنگی و تربیت شاگردان را از عمده فعالیت های آن امام برشمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.