نوید دانایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: آمادگی و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری توسط دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان در استان سمنان انجام شده است و خبرهایی مبنی بر حضور بیمارانی در قرنطینه شایعه است. 

وی افزود: مهم ترین مساله در بین مردم رعایت موارد بهداشتی است و  مردم تا جایی که ممکن است در اماکن عمومی حضور پیدا نکنند و بیماران نیز در خانه بمانند. 

وی ادامه داد: مرگ و میر این بیماری ۲ درصد گزارش شده است و اگر رعایت اصول بهداشتی و درمانی انجام شود، بیماری پس از مدتی فروکش می‌کند و سالمندان و افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند بیشتر مورد تهدید آن قرار می‌گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: مردم باید در همه حال هوشیاری و آرامش خود را حفظ کنند تا پیشگیری این بیماری بهتر صورت پذیرد و توصیه می شود از حضور در تجمعات و سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

دانایی خاطرنشان کرد: بعلت اینکه درمان این بیماری داوری خاصی نیاز ندارد و درمان های عمومی برای آن تجویز می شود ، کمبود دارویی نیز در استان و کشور احساس نمی شود و مهم ترین مساله آگاهی مردم  از  بهداشت فردی و تنفسی است.

وی اظهار داشت: توصیه می شود افرادی که دارای علائم سرما خوردگی نیز هستند به مکان های عمومی مراجعه نکنند تا افراد دیگر که ممکن است دارای مشکلات تنفسی  و آسب پذیر هستند دچار بیماری نشوند.

دانایی تاکید کرد: همراه داشتن دستمال یکی از توصیه‌های مهم بهداشتی است و بهتر است پس از استفاده به طور کامل تمیز شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی روز جمعه گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایش های انجام شده، ابتلای ۱۳ مورد جدید از نظر ابتلا به ویروس کووید۱۹( کرونای جدید) بر اساس شواهد آزمایشگاهی، تا امروز قطعی شده و دو بیمار جدید از این افراد جان خود را از دست دادند.

کیانوش جهانپور افزود: با توجه به همزمانی شیوع آنفلوآنزای فصلی و نگرانی های ایجاد شده در بین مردم در مورد ویروس کرونا ظرف روزهای گذشته، هزاران نفر به کلینیک ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که بیش از ۷۳۵ مورد، با علائم شبه آنفلوآنزا تحت نظر قرار گرفته و بستری شدند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: از بین این افراد ابتلای ۱۳ فرد جدید مبتلا به ویروس کرونای جدید ( کووید ۱۹) قطعی شده است. نکته قابل توجه این است که از این ۱۳ مورد، اغلب موارد یا از ساکن شهر قم هستند یا در شرح حال، سابقه سفر به شهر قم ظرف روزها و هفته های اخیر داشته اند. از میان ۱۳ مورد شناسایی شده جدید، ۷ مورد مربوط به شهر قم، ۴ مورد از بیماران بستری در شهر تهران و دو مورد نیز در استان گیلان هستند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان سمنان به جز مناطق شرقی استان سمنان شامل شهرستان های میامی و شاهرود، کلیه نقاط شهری و روستایی استان سمنان را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.