حبیب‌الله خجسته‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر ضرورت حضور زنان در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی، افزود: مشارکت بانوان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمینه ساز افزایش سهم آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان است.

وی با اشاره به ۲۵۴ هزار و ۴۲۵ زن واجد شرایط رای دادن در انتخابات امسال در استان سمنان، بیان کرد: حضور گسترده زنان این استان در پای صندوق‌های رای سبب تحقق افزایش مشارکت آنان در عرصه سیاسی می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان برای تاثیرگذاری در سرنوشت آینده، افراد شایسته را با حضور در پای صندوق‌های رای انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ظرفیت بالایی برای فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان فراهم کرده که باید به نحو مطلوب استفاده شود.

زنان تبیین کننده معیار انتخاب اصلح

رییس ستاد انتخابات استان سمنان ابرازداشت: زنان به عنوان محور خانواده در تبیین معیارها و شاخص‌ها انتخاب نماینده اصلح نقش موثری دارند.

وی، به لزوم آگاهی بخشی معیارهای نماینده اصلح توسط مادران استان سمنان تاکید و خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی مانند تعهد، تخصص،  امانت داری، پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اخلاق مداری از شاخص‌های مهم در انتخاب نامزدهای اصلح است و زنان می‌توانند به بازگویی این معیارها در دل خانواده بپردازند.

خجسته‌پور با اشاره به نقش غیرقابل انکار زنان در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی در کشور، اضافه کرد: بانوان استان سمنان با هدایت خانواده و انتخابی درست، نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات به خوبی ایفا کنند. 

استان سمنان در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد.

۱۵۸ نفر برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت نام کرده بودند. در پایان نظارت استانی و کشوری شورای نگهبان بر صلاحیت داوطلبان و موافقت این شورا با درخواست انتقال سه نفر از نامزدهای انتخاباتی به حوزه‌های انتخابیه استان سمنان، تعداد ۸۵ نفر تایید صلاحیت شدند.

با انصراف ۲۵ نفر از نامزدهای مجلس یازدهم تا این لحظه، ۶۰ نفر در این استان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.