به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر مجد ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجراشده آبخیزداری دامغان به‌اتفاق رئیس و جمعی از کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن بیان اینکه ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی صرف اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهرستان شده است، ابراز داشت: این پروژه‌ها در چهار حوزه آبخیز اگره، آستانه، شورآب و کلاته به مرحله اجرا درآمدند.

وی ضمن بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری ایجاد اشتغال را به دنبال دارد، افزود: این طرح‌ها نقشی مهم و زیرساختی برای حفظ آب‌وخاک و همچنین زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری و رونق کسب‌وکار برای منطقه فراهم می‌کند.

فرماندار دامغان بابیان اینکه عملیات اجرایی پروژه‌های آبخیزداری حوزه کلاته پایان‌یافته است، ابراز داشت: آبخیزداری در حوزه‌های اگره با حجم پنج هزار و ۹۳۰ مترمکعب و پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد، حوزه آبخیز شورآب با حجم عملیات دو هزار و ۲۰۰ مترمکعب و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و حوزه آبخیز آستانه با حجم عملیات چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال اجرا است.

مجد بابیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب‌وخاک محسوب می‌شود، در ادامه تصریح کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه کلاته در شمال دامغان با حجم دو هزار و ۲۰۰ مترمکعب بند سنگ و ملات و اعتبار بیش از شش میلیارد ریال اجرا شد.

وی افزود: پروژه‌های آبخیزداری نه‌تنها به حفظ و احیای منابع طبیعی و توسعه فضای سبز کمک می‌کند بلکه منجر به توان‌افزایی جوامع محلی و مشارکت در پیشرفت و آبادانی منطقه کمتر توسعه‌یافته دامغان نیز می‌شود لذا توسعه و اجرای این پروژه‌ها برای سطح شهرستان در دستور کار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.