مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر در این آیین گفت: مراتع از بزرگترین نعمت‌های خدادادی و  با ارزش‌ترین ثروت‌های ملی یک کشور به شمار می‌رود که  می‌توان با تلفیق این باور به مدیریت علمی، از این منابع خدادادی به عنوان یک ظرفیت قابل توجه در ایجاد درآمد، اشتغال و حفظ محیط زیست در استان بوشهر به نحو احسن استفاده کرد.

غلامرضا منتظری افزود: منابع طبیعی و مراتع تنها کارکرد علوفه‌ای ندارند بلکه کاربرد  زیست محیطی و اکولوژیکی آنان بسیار مهم‌تر است.

وی گفت: درکنار این ۲ طرح بهره‌برداری شده، عملیات چاله‌های فلسی کوچک توام با بذرکاری به مساحت ۲۵۰ هکتار و تعداد تقریبی۸۷ هزارو ۵۰۰ مورد چاله درقالب اعتبارات صندوق توسعه ملی در این شهرستان  به‌منظور اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، افزایش تولید علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ محیط زیست و  بهره‌برداری بهینه از مراتع، کاهش سرعت و حجم روان آب‌های حاصل از بارندگی و افزایش نفوذ آب در خاک اجرایی شده است.

منتظری اضافه کرد: نصب ۲ مخزن ۱۰ متر مکعبی با هدف توسعه محل‌های تامین شرب دام در سطح مراتع،کاهش لزوم مسیر پیمایش، تردد دام برای دسترسی به آب شرب و کاستن از چرای بی رویه با

هدف حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب خاک مراتع با اعتبار ۱۲۰ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی به بهره برداری پروژه محصور نمودن یک هکتاری  به‌ عنوان قطعه شاهد و با هدف قرق بلند مدت در این حوزه  و با اعتبار۱۷۰ میلیون ریال در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت:  طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری علاوه بر ایجاد اشتغال در حفظ آب و خاک تاثیر دارد و زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال را برای حوزه کارآفرینی  فراهم می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر اظهارداشت: اجرای طرح‌های اصلاح و مدیریت مراتع به منظور حفظ منابع موجود و احیای عرصه‌های تخریب شده ضروری است.

شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.