محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه عملیات بیولوژیک در ۵۷۵ هکتار حوزه آبخیز ابر، تاش و سورخان شاهرود انجام‌شده است، ابراز داشت: در حال حاضر جوانه‌زنی بذرهای مرتعی قابل‌رؤیت هستند که نشان می‌دهد عملیات بیولوژیک موفقیت‌آمیز بوده است.

وی بابیان اینکه این اقدام در راستای غنی‌سازی پوشش گیاهی منطقه صورت گرفته است، افزود: درواقع جلوگیری از فرسایش خاک و احیای منابع طبیعی مهم‌ترین هدفی که در این کار دنبال می‌شود اما این به معنای پایان کار نیست و اجرای این طرح‌ها سالانه در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه تلاش شد تا از بذرهای سازگار با محیط استفاده شود، ابراز داشت: عملیات پروژه‌های کپه کاری و بذرپاشی با بذور مرغوب در مراتع ابر، قطری، ابرسج، میقان و تاش طی پاییز امسال انجام شد که طی بازدید به‌عمل‌آمده این بذرها در حال جوانی هستند.

کشاورزیان بابیان اینکه تنها کاشت و بذرپاشی کافی نیست، تصریح کرد: مراقبت از عرصه نیز بخش دیگری از فعالیت را شامل می‌شود که البته نیازمند مشارکت جوامع محلی، اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و همراهی مردم ساکن در منطقه خواهد بود.

وی افزود: با توجه به علاقه مرتع‌داران به این پروژه با انجام عملیات مطلوب نگهداری و قرق می‌توان شاهد تولید علوفه برای دام و وحوش و همچنین کمک به احیای پوشش گیاهی و درنهایت بهره‌وری اقتصادی مردم منطقه باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.