به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر عباسی راد صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره منابع طبیعی دامغان ضمن بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جلوگیری از قاچاق در دستور کار این نهاد قرار دارد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم چوب تاغ از متخلفان و قاچاقچیان در این شهرستان کشف شد.

وی بابیان اینکه در این مدت ۱۱ مورد عملیات کشف در تاغ زارهای دامغان اجراشده است، افزود: ارزش ریالی چوب‌های کشف‌شده تاکنون به پنج میلیارد ریال رسیده است.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان با تأکید بر اهمیت ویژه جلوگیری از قاچاق چوب تاغ بیان کرد: درخت تاغ به سبب مقاومت بالا به کم‌آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گردوغبار دارد.

عباسی راد بابیان اینکه تاغ‌ها همچنین در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین تأثیر فراوانی دارند، گفت: استقرار این گیاه در مناطق بیابانی با مشکلات فراوان و هزینه‌های زیادی امکان‌پذیر است که این امر ضرورت حفظ و نگهداری ازاین‌گونه گیاهی باارزش را دوچندان می‌کند.

وی تاغ زارها را یک سرمایه ملی برشمرد و تأکید کرد: عموم مردم باید در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی و ارزشمند کوشا باشند و در این عرصه می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برداشت غیرمجاز از سطح عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و یا ۳۵۲۴۲۲۴۰ مراتب را گزارش دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.