محمدعلی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح آبخیزداری کلاته ملأ فرومد میامی با حجم ۲۵ هزار و ۶۶۰ مترمکعب رو به اتمام است، ابراز داشت: برای این طرح که شامل احداث سنگ و ملات می‌شود تاکنون بالغ‌بر ۲۱ میلیارد ریال از اعتبار استانی هزینه شده است.

وی پیشرفت فیزیکی طرح را بالای ۹۰ درصد خواند و افزود: با توجه به نقش و اهمیت توسعه و اجرای طرح‌های آبخیزداری در غالب اعتبارات استانی و ملی در سطح شهرستان با جدیت بیشتری در حال پیگیری و اجرا است

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب‌وخاک به شمار می‌رود، ابراز داشت: درواقع هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از بیابان‌زایی، سیلاب و خاک است.

رضایی بابیان اینکه عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی که اجرای آن‌ها مانع از رسوب و فرسایش خاک می‌شود، تصریح کرد: این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب‌های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی، اجتماعی و جلوگیری از خسارت احتمالی در اراضی کشاورزی روستای کلاته ملأ فرومد بسیار اثرگذار است.

وی بابیان اینکه کشت گیاهان دارویی در سطح ۵۰۰ هکتار مراتع کلاغ آشیان-سنگاب بزآهو-ماه جمال و ثم صادق شهرستان میامی در حال اجرا است، افزود: بهبود و اصلاح و توسعه پوشش گیاهی در مراتع قشلاقی شهرستان مهم‌ترین هدف طرح است.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه این طرح تلاش شد تا از گونه‌های مقاوم و سازگار بومی نظیر باریجه، درمنه دشتی، سکاله، اسپرس و قیچ استفاده شود، اضافه کرد: این‌گونه ها که علاوه بر بهبود وضعیت معیشتی دامداران و بهره‌برداران، موجب ذخیره مؤثرتر نزولات آسمانی و جلوگیری از فرسایش و تخریب عرصه‌های طبیعی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1357096
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.