علی اکبر عباسی راد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری گشت نیروی انتظامی، یک خودرو نیسان عامل حمل چوب قاچاق در روستای حسین آباد دولاب دامغان را توقیف کردند.

وی ادامه داد: با کشف این محموله، آمار کشف چوب‌های تاغ امسال در دامغان به هشت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم رسیده است. 

عباسی راد اظهار داشت: ارزش محموله های کشف شده امسال حدود سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است. 

عباسی راد اضافه کرد: این در حالی است که در سال گذشته، ۱۲ فقره کشفیات شامل ۹ هزار و ۳۲۵کیلوگرم چوب و ذغال تاغ در این شهرستان کشف و ضبط شده است. 

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی، از خروج این تاغ های قطع شده از شهرستان جلوگیری می‌شود. 

عباسی راد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در توسعه پایدار کشور از عموم شهروندان به خصوص روستاییان تقاضا می‌شود تا همکاری لازم را با ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان داشته باشند و هر گونه برداشت غیرمجاز از سطح عرصه های منابع طبیعی را با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و یا ۳۵۲۴۲۲۴۰ به این اداره گزارش کنند. 

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: استقرار گونه تاغ در مناطق بیابانی با مشکلات فراوان و صرف هزینه های زیادی امکان پذیر است از این رو حفظ و نگهداری از این نعمت الهی وظیفه همگانی است و مشارکت آحاد مردم موجب ممانعت از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان به این سرمایه ملی می‌شود. 

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

چوب تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گردو غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین نیز تاثیر فراوانی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.