علی اکبر عباسی راد شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طی روزهای گذشته براساس گشت نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان و به همت پاسگاه انتظامی روستای صلح آباد، یک دستگاه کامیونت عامل حمل چوب قاچاق در جنوب دامغان شناسایی شد.
وی ادامه داد: این افراد چوب‌های تاغ را از منطقه زَرده وَشَق سَرو واقع در جنوب شهر دامغان قطع و قصد فروش محموله را در استان‌های همجوار داشتند. 
عباسی راد از دستگیری یک نفر در این راستا خبر داد و گفت: کامیونت مورد نظر هم‌اکنون توقیف و عامل حمل و قطع چوب‌های قاچاق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است. 
وی اضافه کرد: با توجه به قیمت ۳۶۰ هزار ریالی هر کیلوگرم چوب تاغ، ارزش ریالی محموله کشف شده توسط کارشناسان منابع طبیعی، ۸۹۱ میلیون ریال برآورد شده است. 
عباسی راد افزود: در هفته گذشته نیز، ۹۹۵ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال، از یک خودروی نیسان  در میدان خلیج فارس شهر دامغان کشف شد.
عباسی راد اظهار داشت: ارزش بالای چوب درخت کویری تاغ، عامل اصلی و انگیزه قاچاقچیان برای دستبرد به منافع ملی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: در سال جاری تاکنون طی ۶ مرحله، بیش از هشت تن چوب تاغ در دامغان کشف شده است.
۹ هزار و ۳۲۵کیلوگرم چوب و زغال تاغ طی سال گذشته به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان از ۱۲ خودرو کشف و ضبط شد.
چوب تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گردو غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین نیز تاثیر فراوانی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.