علی اکبر عباسی راد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در روزهای گذشته بر اساس گشت نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان، یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب قاچاق در میدان خلیج فارس دامغان کشف شد.
وی به دستگیری یک نفر در این راستا اشاره کرد و گفت: خودروی نیسان مورد نظر هم‌اکنون توقیف و عامل حمل و قطع چوب‌های قاچاق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد. 
عباسی راد اضافه کرد: با توجه به قیمت ۳۶۰ هزار ریالی هر کیلوگرم چوب تاغ، ارزش ریالی محموله کشف شده توسط کارشناسان منابع طبیعی، ۳۶۰ میلیون ریال برآورد شده است. 
وی افزود: ارزش بالای چوب درخت کویری تاغ، عامل اصلی و انگیزه قاچاقچیان برای دستبرد به منافع ملی است.
عباسی راد اظهار داشت: این افراد چوب‌های تاغ را از منطقه روستای شریف آباد واقع در جنوب شهر دامغان قطع و قصد فروش در استان مازندران را داشتند. 
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: در سالجاری تاکنون طی پنج مرحله، بیش از شش تن چوب تاغ در دامغان کشف شده است.
۹ هزار و ۳۲۵کیلوگرم چوب و ذغال تاغ طی سال گذشته به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان از ۱۲ خودرو کشف و ضبط شد.
چوب تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گردو غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین نیز تاثیر فراوانی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.