سید محمد ناظم رضوی روز شنبه در آیین افتتاح شهرداری منطقه سه سمنان در سالن زکریای رازی دانشکده دندانپزشکی این شهر افزود : برای دریافت مجوز تاسیس مناطق شهرداری مراحل سختی باید طی شود که در ابتدا با همفکری، جلسات تخصصی با شورای اسلامی شهر برگزار و تصمیم بر تاسیس شهرداری منطقه سه گرفته شد و در ادامه با ارائه مستندات لازم به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با همراهی احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استان این امر محقق شد.

وی اضافه کرد : حریم شهر سمنان در غرب و شمال پس از خروج از شهر تمام می شود و حریم شهرستان های سرخه و مهدیشهر آغاز می شود، این نزدیکی باعث شده است که بسیاری از مراجعات به شهرداری سمنان مربوط به شهروندان این دو شهر باشد و برای خدمت رسانی باکیفیت به تعداد بیشتر مراجعه کنندگان، نیاز به شهرداری منطقه سه احساس می‌شد.

وی ادامه داد : سمنان دارای  ۲ هزار ۵۰۰ هکتار محدوده قانونی شهری است در صورتی که  ویژگی باغ شهر بودن آن باعث شده است که  شهرداری به دو برابر این مساحت خدمات رسانی کند.

 وی تاکید کرد : سیاست های شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان نیز بر احیا و حفظ باغ های این شهر است که حفظ هویت شهری  را از جنبه فرهنگی، هویتی و گردشگری به دنبال دارد  و باید تلاش شود کشاورزان و مالکان زمین های کشاورزی و باغ ها نیز بر حفظ این مناطق به عنوان امکان تنفس برای شهر همکاری داشته باشند.

وی افزود :در تشکیل منطقه سه شهرداری سمنان مقیاس ها از نظر مساحتی نمی توانست مد نظر باشد به همین خاطر با ارائه  ادله و بازدیدهای رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و تفکیک مناطق توسعه یافته با مناطق تاریخی و دارای هویت، نتیجه بر آن شد که منطقه ای نیز با عنوان ناحیه «بافت تاریخی» در منطقه یک سابق سمنان ایجاد شود که قطعا در بازآفرینی شهری در راستای حفظ هویت فرهنگی و توسعه گردشگری بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد : تلاش بر این است که در منطقه ناحیه تاریخی سمنان کیفیت شهرسازی برای شهروندان انگیزشی باشد و زندگی در محله های قدیمی شهر و ویژگی های بافت تاریخی و ایجاد تاسیسات گردشگری  در این مناطق به گونه ای باشد که شهروندان سمنان برای انتخاب محل زندگی بافت تاریخی را انتخاب کنند و به محله های قدیمی خود بازگردند.

شهرداری منطقه سه سمنان از محدوده غرب میدان مشاهیر آغاز می شود و شهرک روزیه، شهرک انقلاب، شهرک گلستان و شهرک غرب را دربرمی گیرد و  دارای ۱۲ هزار پلاک، ۹۲۰ هکتار مساحت، ۱۵۷ هکتار شهرک غرب و دارای ۱۰ محله و هشت مسجد است، ساختمان شهرداری منطقه سه در بلوار ۱۷ شهریور روبه روی دانشکده دندانپزشکی واقع است.

حمید رضا قدس  که پیش تر معاون شهرداری منطقه ۲ سمنان بود، به عنوان سرپرست شهرداری منطقه سه معرفی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.