محمد اسماعیل حسین پور شامگاه یکشنبه در نشست خبری اعلام کرد : در بخش بسطام ۲ هزار متر، خارتوران بیارجمند یک هزار متر و بخش مرکزی ۵۰۰ متر اصلاح شبکه انجام شد که دستکم از ۱۰ درصد  هدر رفت آب جلوگیری گردید.

وی، هدر رفت آب به علت فرسودگی شبکه های آبرسانی در این سه بخش را ۳۷ درصد خواند و تصریح کرد: در ۲ روستای دهملا و قلعه حاجی با کمبود آب مواجه هستیم که در صورت تخصیص اعتبار مشکل حل خواهد شد و پیش بینی می شود با برنامه ریزی های انجام شده سال آینده هیچ یک از روستاهای این شهرستان با کم آب مواجه نگردد.

حسین پور با اشاره به اینکه ۷۷ روستا با ۱۷ هزار و ۴۰۰ مشترک روستایی زیر پوشش این اداره هستند، افزود: دربخش بسطام  ۲۷ روستا، بیارجمند ۲۹ روستا و مرکزی ۲۱ روستا وجود دارد که با ۲۲ حلقه چاه تک روستایی، ۱۱ حلقه چاه مجتمع و ۲۶ چشمه و قنات آب آشامیدنی آنان تامین می شود.

به گفته وی، اعتبار تخصیصی امسال ۴۳ میلیارد ریال بوده که ۲۰ میلیارد آن برای چهار طرح قابل گلنگ زنی در بخش خارتوران و ۱۷ طرح قابل افتتاح است.

 رییس اداره آبفار شاهرود با بیان اینکه امسال مجتمع خارتوران ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته که تاکنون ۲۰ میلیارد آن تخصیص پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: در این بخش که شامل ۹ روستا است، ساخت مخزن واصلاح خط انتقال به طول ۲ کیلومتر در دست اقدام بوده که تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی با اشاره به بارندگی های امسال، گفت: به سه روستا آبرسانی سیار انجام می شد که با بارندگی های اخیر مشکل آنان نیز مرتفع شده است.

حسین پور از بهره برداری یک حلقه چاهقلعه نو خبر داد و افزود: در این منطقه که ۲۳ روستا قرار دارد از سه حلقه چاه مجتمع شهدای گمنام تامین آب می شوند.

به گفته وی، امسال از قلعه نو به روستای ابر ۶ کیلومتر لوله گذاری انجام شده  و تامین آب این روستا هم از یک حلقه چاه و یک چشمه تامین می شود.

وی ادامه داد: کارشناسان این اداره، ماهانه به نقاط حادثه خیز مراجعه کرده و خسارات را برآورد می کنند و بر اساس گزارشات اعتبارات لازم تخصیص پیدا می کند.

رییس اداره آبفار شاهرود با بیان اینکه خانه بهداشت روستاها همکاری مفیدی با این اداره دارند، اظهار داشت: هر روز صبح در خانه بهداشت، آب روستا ها کلر سنجی شده و نتیجه گزارش داده می شود.

به گفته وی، از خانه بهداشت هر روستا هم گزارشی به صورت ماهانه از کلرزنی به این اداره داده می شود.

شهرستان شاهرود با ۵۳ هزارکیلومتر مربع وسعت و ۲۴۰هزارنفر جمعیت ، با پنج نقطه شهری و ۵۰ روستا در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.