سید محمد رضا هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای این طرح مهم ملی تاکنون بیش از 400 میلیارد اعتبار هزینه شده است اما به دلیل رویکردهای نامشخص در چند وقت اخیر اجرای این طرح متوقف شده است.
وی اظهار داشت: اجرای طرح لوله گذاری از چشمه قطری به شاهرود تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اتخاذ تدابیر راهبردی امیدواریم اجرای این طرح در سال جاری از سر گرفته شود.
وی تصریح کرد: انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود یکی دیگر از اقداماتی است که می توان برای رفع کمبود آب در این شهرستان اقدام کرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: بحران کمبود آب در بیشتر مناطق شهری و روستایی شاهرود وجود دارد و باید شرکت آب منطقه ای سمنان با اتخاذ راهبردهای منطقی و کاربردی برای رفع این چالش به صورت صد درصدی اقدام کند.
وی اضافه کرد: 80 درصد آب آشامیدنی در شهرستان شاهرود از قنات ها، چشمه ها و آب های سطحی انجام می شود و اگر تنها یک قنات در سال خشک شود نگرانی قابل توجهی برای رفع کمبود آب در این منطقه ایجاد می شود.
فرماندار شاهرود تصریح کرد: علاوه بر کمبود آب ، شاهرود با بحران فرسودگی شبکه های انتقال آب مواجه است و باید با تخصیص اعتبار لازم برای جلوگیری از هدر رفت آب اقدام کرد.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
75 درصد آب آشامیدنی استان سمنان از چاه و 25 درصد از آب های سطحی و دیگر منابع تامین می شود.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.