مهدی نوروزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال گذشته ۲۴۷ نفر در استان سمنان بر اثر سوانح رانندگی جان باختند، ابراز داشت: بیشترین آمار فوتی در همین دوره زمانی در سال ۹۸ به ترتیب مربوط به شهرستان‌های شاهرود، سمنان و دامغان است.

وی ادامه داد: فوتی تصادفات بسته به محل وقوع حادثه  که جزو حوزه استحفاظی کدام شهرستان باشد محاسبه می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته در سه فصل بهار، تابستان و پاییز ۷۲ نفر و در همین مدت امسال ۶۹ نفر در شهرستان سمنان در اثر سوانح رانندگی جان باختند.

نوروزی اظهار داشت: از فروردین تا پایان آذر۹۷ در شهرستان شاهرود ۷۹ نفر  در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم برای مدت مشابه امسال به ۸۳ نفر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: ۹ ماهه امسال ۶۳ نفر و مدت مشابه سال گذشته ۲۸ نفر در شهرستان دامغان بر اثر سوانح رانندگی جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان یادآور شد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال ۳۸ نفر و در مدت مشابه سال گذشته ۶۸ نفر در شهرستان گرمسار بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند و آمار نشاندهنده کاهش چشمگیر تصادفات فوتی در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: امسال چهار هزار و ۸۷۰ نفر و سال گذشته  چهار هزار و ۳۲۵ نفر در مدت زمان ۹ ماهه از  ابتدای فرودین تا پایان آذر در تصادف‌های رانندگی مصدوم شدند و در پزشکی قانونی استان مورد معاینه‌های بالینی قرار گرفتند.

نوروزی اضافه کرد: آمار نشاندهنده افزایش تصادف‌های جرحی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مدت زمان ۹ ماهه است.

وی ادامه داد: یکهزار و ۳۱۳ نفر در تصادف‌های رانندگی سال گذشته و یک هزار و ۲۸۶ نفر  امسال در مدت ۹ ماهه از ابتدای فروردین تا پایان آذر در شهرستان سمنان آسیب دیدند و مورد معاینه بالینی پزشکی قانونی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال یکهزار و ۴۸۲ نفر در شاهرود، ۵۹۱ نفر در دامغان، ۵۹۹ نفر در گرمسار و ۱۷۰ نفر در مهدیشهر براثر سوانح رانندگی مصدوم شدند که پرونده معاینات بالینی این افراد در پزشکی قانونی تشکیل شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان خاطرنشان کرد: بیشرین آمار مصدومان تصادف‌ جرحی در استان سمنان مربوط به شهرستان‌های شاهرود، سمنان و گرمسار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.