۱۲ بهمن ۹۸ نتایج رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اعلام شد که در ابتدا، ۲۵ کاندیدای رد یا عدم احراز صلاحیت شده برای ورود به عرصه رقابت، به ۵۳ تایید صلاحیت‌شده در سمنان اضافه شدند و تعداد داوطلبان این استان به ۷۸ نفر رسید اما بررسی وضعیت ۶ نفر نامشخص بود که تا ظهر امروز پنجشنبه ۱۷ بهمن، سه نفر به جمع تایید صلاحیت شدگان پیوستند، ۲ نفر رد صلاحیت شدند و وضعیت یک نفر همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

اعتدالی‌ها: ارائه لیست برای ما مقدور نیست

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان سمنان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این حزب در سه حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، سمنان، مهدیشهر و سرخه و نیز گرمسار و آرادان داوطلب ثبت نامی داشت اما هیچ یک از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نشدند.

امیر افسر دِیر تاکید کرد: حزب اعتدال و توسعه امکان رقابت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ندارد.

وی تصریح کرد: اگر وضعیت بخواهد به همین منوال باقی بماند، ارائه لیست از سوی حزب اعتدال و توسعه به منظور شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان مقدور نیست‌.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کاندیدا حوزه سمنان خود را معرفی کرد

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: هنوز تصمیم نهایی در خصوص لیست انتخاباتی این شورا در حوزه‌های انتخابیه شاهرود و میامی گرفته نشده است.

همت هادیان اظهار داشت: برای حوزه انتخابیه دامغان و گرمسار و آرادان نیز تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی بیان کرد: قرار است اعضای ائتلاف شورای انقلاب اسلامی استان در مورد لیست نهایی تصمیم‌گیری کنند که امید می‌رود تا پایان هفته جاری یا ابتدای هفته آینده لیست نهایی در خصوص این سه حوزه انتخابی منتشر شود.

هادیان هم چنین از معرفی کاندیدا مورد حمایت این ائتلاف در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه خبر داد.

این کاندیدا یکی از چهره های جوان سیاسی است که شهرت و وجهه ای بین المللی دارد.

اصلاح طلبان همچنان در تکاپو

رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان این استان در تکاپوی فرصت‌های مناسب برای شرکت حداکثری در انتخابات هستند.

سید مسعود سیادتی ابراز داشت: در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه با توجه به رد صلاحیت نماینده کنونی این حوزه، اصلاح‌طلبان به دنبال گرفتن تایید صلاحیت وی و نیز جایگزین‌های مناسب برای چهره نامبرده هستند.

سیادتی هم چنین از ورود نکردن شورای اصلاح طلبان در برخی حوزه های انتخابی استان سمنان نیز خبر داد و به نظر می رسد این تصمیم به علت رد صلاحیت شدن داوطلبان ثبت نامی منتسب به این گروه سیاسی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.