به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری شامگاه چهارشنبه در اختتامیه دوازدهمین سوگواره ملی و پنجمین مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهر محرم در فرهنگسرای کومش سمنان، با اشاره به رسالت‌های هنرمندان، بیان کرد: هنر یکی از ابزارهای خوب برای تبیین رسالت عاشورا است.

وی بابیان اینکه امروز یکی از رسالت‌های ما باید گسترش فرهنگ عاشورایی در دنیا باشد، افزود: انتقال پیام عاشورای حسینی با استفاده از هنر اهمیت دارد.

این کارشناس مذهبی و فرهنگی بابیان اینکه احیا اخلاق و فضائل انسانی در کنار مقابله با ظلم، عدالت و … پیام‌های عاشورا هستند، ابراز کرد: گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی باید موردتوجه هنرمندان ما باشد.

اختری در ادامه به‌ضرورت صدور عاشورا به خارج از مرزها اشاره کرد و گفت: پیام عاشورا جهانی است و هرکجا امروز مراسم عاشورایی در همه جای دنیا برگزار می‌شود برای ما افتخار است که بدانیم شناخت فرهنگ برآمده از نهضت عاشورا گستره جهانی یافته است.

وی بابیان اینکه پیام عاشورا دارای برکات زیادی است که پس از قرن‌ها همچنان تداوم دارد، بیان کرد: خون شهید سپهبد سلیمانی یکی از همین برکات است.

دبیر کل سابق مجمع اهل‌بیت (ع) بیان کرد: شهادت سپهبد سلیمانی توانست موجی در جهان ایجاد کند که برآمده از نهضت عاشورا بود و این نشان می‌دهد که انقلاب و عاشورا صادرشده است.

اختری با طرح این پرسش که کجا می‌شد شهید ما با چنین عزتی در کشوری دیگر با میلیون‌ها مشایعت کننده در مراسم تشییع روبرو شود، بیان کرد: این از برکات عاشورا است.

دوازدهمین سوگواره با عنوان «پنجمین مسابقه بین المللی رسانه‌های دیجیتال مهرمحرم» با تقدیر از چهره‌های برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.