به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری صبح چهارشنبه در آئین افتتاح آموزشگاه اسراری در سرخه ضمن بیان اینکه عملیات ساخت این مرکز آموزشی از ده سال پیش آغازشده بود اظهار داشت: ۲۳ درصد از اعتبارات استان به بخش پروژه‌های آموزشی تخصیص‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه عدم تکمیل این مرکز آموزشی، یکی از دغدغه‌های مردم غیور سرخه بود، افزود: احداث مراکز آموزشی در محله‌ها و منطقه‌های مختلف استان از مهم‌ترین مطالباتی است که از سوی مردم پیگیری می‌شود.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مشارکتی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با تأکید بر اینکه خدمات دولت در بخش آموزشی به‌ویژه در بخش خدمات مشارکتی با خیرین، بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: در بخش پروژه‌های مشارکتی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان سمنان با تخصیص ۱۰۰ درصد جذب‌شده است.

هژبری بابیان اینکه ۹ میلیارد تومان اعتبار با ۴۸ درصد تخصیص را برای تکمیل پروژه‌های مشارکتی در نظر گرفته‌شده است، یادآور شد: برای ساخت این مرکز آموزشی، ۲۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که ۱۸ میلیارد تومان آن از منابع ملی، دو میلیارد تومان از منابع استانی و سه میلیارد تومان آن نیز توسط خیران تأمین‌شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در سرخه عدد ۱۳.۷ است، اضافه کرد: این در حالی است که میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۷ است و این رقم قابل قبولی برای شهرستان سرخه محسوب می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با ۳۸ درصد از فضای آموزشی سرخه را تخریبی اعلام کرد و گفت: این مرکز آموزشی در زمینی به مساحت دو هزار و ۳۸۰ مترمربع و یک هزار و ۶۹۰ مترمربع زیربنا در ۹ کلاس و کارگاه آموزشی با فضای کلاس و کتابخانه و نمازخانه ساخته‌شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.