سعید هژبری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه 27 درصد فضاهای آموزشی استان سمنان تخریبی و 37 درصد نیازمند مقاوم سازی است، افزود: باتوجه به قدمت فرهنگی و تحصیل در سمنان، میزان مدرسه های تخریبی استان به نسبت دیگر نقاط کشور قابل توجه است.
وی خاطر نشان کرد: 36 درصد مدرسه ها در هشت شهرستان استان سمنان مستحکم است و نیاز به مقاوم سازی و بازسازی در این فضاهای آموزشی وجود ندارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: در طرح تخریب و بازسازی مدارس که در سال 1384 در کشور آغاز شد 525 کلاس درس استان سمنان برای بازسازی در این طرح قرار گرفت.
هژبری اضافه کرد: با اجرای این طرح تاکنون 171 کلاس درس سمنان مقاوم سازی شد و اجرای این طرح در استان تاکنون 24 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی تصریح کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی در اجرای این طرح در کشور 49 درصد است که با ساخت و مقاوم سازی چند فضای آموزشی در سال آینده در سمنان عقب افتادگی اجرای این طرح به نسبت متوسط کشوری جبران می شود.
هژبری افزود: اکنون 68 فضای آموزشی با 423 کلاس درس با 18 هزار مترمربع زیربنا در استان سمنان در دست اجرا داریم که تکمیل 100 درصد آن نیازمند مشارکت روز افزون خیران است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ساخت مدارس در حاشیه مناطق صنعتی استان سمنان یکی از طرح مهم و اولویت دار این اداره کل است که با همکاری خیران بخش صنعت و همکاری همه جانبه دولت طرح های آموزشی قابل توجهی در چند سال آینده در این مناطق راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت653 هزار و 934 متر مربع وجود دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.