به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ابوالفضل دربانی بعدازظهر امروز در نشستی با حضور استاندار سمنان اظهار داشت: 37.41 درصد مدارس استان سمنان تخریبی است و استحکام لازم را ندارد.

وی اضافه کرد: این آمار شامل یک هزار و 671 درصد کلاس‌های درس استان سمنان است که نیاز به اجرای پروژه تخریب و نوسازی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اضافه کرد: بیش از 19 درصد از مدارس استان سمنان نیز مستحکم است که این میزان شامل 874 کلاس درس می‌شود.

دربانی با اشاره به اینکه بیش از 43.5 درصد از مدارس استان سمنان به اجرای پروژه مقاوم‌سازی نیاز دارد عنوان کرد: این آمار شامل یک هزار و 939 کلاس درس است.

به گفته وی، خیران مدرسه‌ساز در استان سمنان درمجموع برگزاری 18 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز این استان بیش از یک هزار و 70 میلیارد ریال برای کمک به احداث فضای آموزشی تعهد کردند که تاکنون بیش از 630 میلیارد ریال از این تعهد محقق شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: این میزان معادل 59 درصد مجموع تعهد مالی 18 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان است.

دربانی با اشاره به تعهد 160 میلیارد ریالی خیران در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 147 میلیارد ریال از این تعهد محقق شده است و تنها هشت درصد از تعهدات خیران مدرسه‌ساز استان سمنان در جشنواره هجدهم باقی‌مانده است.

به گفته وی، بودجه سالانه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان برای احداث و نوسازی مدارس 40 میلیارد ریال است؛ درحالی‌که اتمام 47 پروژه نیمه‌تمام آموزشی این استان شامل 258 کلاس درس به بیش از 660 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605873
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.