به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی سبوحی بعدازظهر امروز در نشستی با حضور استاندار سمنان اظهار داشت: این در حالی است که بر اساس نتایج سرشماری سال 1385 نرخ باسوادی استان سمنان 95.9 درصد و در سال 1390 نیز این آمار 95.5 درصد بود.

وی افزود: درمجموع بر اساس نتایج سرشماری امسال، تعداد افراد بی‌سواد استان سمنان در پنج سال اخیر بیش پنج هزار و 101 نفر کاهش یافت.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان اضافه کرد: باید توجه داشت که بر اساس نتایج سرشماری امسال، تعداد افراد آموزش پذیر (10 تا 49 ساله) در استان سمنان در مدت پنج سال اخیر هفت هزار و 752 نفر افزایش یافت.

سبوحی اضافه کرد: این مهم بدان معنی است که تعداد افراد در رده سنی 10 تا 49 سال استان سمنان بیش از 9 درصد در این پنج سال افزایش‌یافته است.

وی با تأکید بر حرکت مستمر آموزش‌وپرورش استان سمنان در مسیر باسوادی 100 درصدی افراد آموزش پذیر این استان عنوان کرد: وسعت زیاد، تراکم پایین جمعیتی و پراکندگی استان سمنان و روستاهای آن و نیز مهاجرپذیر بودن استان سمنان ازجمله عواملی است که کار رسیدن به آمار باسوادی 100 درصدی در این استان را سخت می‌کند.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: اما آموزش‌وپرورش استان سمنان طرح‌های مختلفی را در راستای تحقق هدف باسوادی 100 درصدی افراد آموزش پذیر در این استان اجرایی کرده است.

اجرای طرح‌های مختلف در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی ازجمله برنامه‌های مهم آموزش‌وپرورش در راستای تحقق باسوادی 100 درصدی افراد آموزش پذیر در این استان بود که سبوحی به آن اشاره کرد.

به گفته وی، طرح اعطای «بن سوادآموزی روستایی» در استان سمنان یکی از دیگر طرح‌های اداره کل آموزش‌وپرورش این استان در راستای تحقق باسوادی 100 درصدی است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان افزود: در اجرای این طرح، هر فرد 10 تا 49 ساله بی‌سواد روستایی استان سمنان پس از قبولی در آزمون‌های سوادآموزی و باسوادی، یک برگ بن تضمینی به مبلغ یک‌میلیون تومان دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605855
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.