مرتضی رضایی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مرغداری پرورش مرغ تخم گذار ایوانکی استان سمنان به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنظیم بازار و تأمین نیاز داخل در اولویت سیاستگذاری‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و صادرات در صورت تامین نیاز کشور انجام می‌شود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در صادرات جوانب در نظر گرفته می‌شود تا موجب افزایش قیمت داخلی نشود.
رضایی تصریح کرد: امسال بیش از ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ با هدف تنظیم بازار داخلی صادر شده که هدف از صادرات ارزآوری نبوده و برای پشتیبانی از تولیدکنندگان صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر در تمام زمینه‌های تولید و تأمین محصولات دامی نظیر شیر، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز شرایط کشور در وضعیت ایده‌آل و مطلوب است.
وی یادآور شد: تولید گوشت مرغ در یک‌سال گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش داشت و با تمهیدات اندیشیده شده نوروز ۹۹ در زمینه تولید گوشت مرغ کمبودی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شد و امسال نیز از مرز یک‌ میلیون تن گذشته است. 
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تغییرات ارزی در سال گذشته گفت: با وجود همه تحریم‌ها، در زمینه تولید گوشت قرمز با موضوع انباشت دام مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: تصمیماتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار گرفته شده تا درصورتی که قیمت دام زنده گوساله پرواری کمتر از هر کیلوگرم ۲۷۰ هزار ریال باشد، شرکت پشتیبانی امور دام به ‌صورت توافقی با دامداران وارد مذاکره و تولید مازاد خریداری شود تا از ضرر و زیان دامداران جلوگیری شود.
رضایی با بیان این که باید در مباحث اقتصادی تولیدکنندگان و مصرف ‌کنندگان مورد حمایت قرار گیرند تا رونق و تداوم تولید اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: تمام محصولات دامی در کشور وجود دارد و هیچ مشکلی از لحاظ تولید و تأمین محصولات وجود ندارد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح در حوزه دامپروری در شهرستان های گرمسار و ایوانکی به استان سمنان سفر کرد. 
۱۱۶ طرح بخش کشاورزی با اشتغالزایی بالغ‌ بر یک هزار نفر و با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر در استان سمنان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.