مهدی میراشرفی عصر یکشنبه در پایان سفر یک روزه به سمنان به منظور افتتاح ساختمان جدید گمرک این استان به مناسبت دهه فجر، در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اولین بار با بهره‌گیری از توان یک شرکت دانش‌بنیان خصوصی یک دستگاه ایکس‌ری کانتینری پرسرعت مطابق با استانداردهای روز دنیا در این بندر مستقر می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۴ دستگاه ایکس‌ری در گمرک‌های کشور، بیان کرد: این سازمان به دنبال تجهیز مبادی ورودی و خروجی به ۵۰ دستگاه ایکس‌ری کانتینری جدید است و امید می‌رود تمام این دستگاه‌ها از توان بخش داخلی تامین و کشور با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌محور در این زمینه خودکفا شود.

رییس گمرک ایران ادامه داد: شرکت‌های دانش‌محور یکی از بخش‌های مورد تاکید گمرک در بحث شناسایی فعالان اقتصادی مجاز است.

میراشرفی خاطرنشان کرد: گمرک ایران برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات ویژه ای را مانند عبور عمده تولیدات آن‌ها از مسیر سبز و اخذ ضمانت‌ها با سررسید یکساله در شرایط خاصی از سال با هدف کمک به رونق تولید محصولات دانش‌محور در نظر گرفته است.

وی یادآور شد: گمرک  ایران با شرکت‌های دانش بنیان در راستای ارائه خدمات الکترونیک و مجازی کردن اقدامات گمرکی همکاری مطلوبی دارد.

میراشرفی اضافه کرد: طرح پلمب هوشمند محموله های وارداتی و صادراتی کشور با همکاری دانشگاه‌ها اجرایی شد.

وی ابرازداشت: پلمب‌های ویژه‌ای مجهز به تراشه های خاص در گمرک تولید شده که همه محموله‌های ترانزیتی  در حال تردد در کشور ملزم به نصب آن هستند.

میراشرفی به مجهز کردن همه گمرک‌های ورودی و خروجی کشور به سامانه قرائت این پلمب در گام بعدی اشاره و بیان کرد: این اقدام برای تسریع در کنترل محموله‌های عبوری است.

رییس گمرک ایران یادآور شد: آنتن‌هایی در جاده‌های کشور تا چهار ماه آینده نصب می‌شود که توانایی قرائت این پلمب‌ها را دارد تا محموله‌های ترانزیتی از مبدا تا مقصد کنترل شود.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز و هم‌چنین در ۱۵ کیلومتری خروجی غربی شهر بندرعباس واقع است که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با افزون بر ۸۰بندر معروف بین‌المللی، بیش از یک سوم تجارت دریایی ایران را پشتیبانی می‌کند.

این بندر در مرکز ارتباط ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد و یکی از مهم‌ترین محورهای ترانزیتی بین‌المللی در دنیا محسوب می‌شود.

ساختمان جدید گمرک استان سمنان با حضور میراشرفی رییس کل گمرک ایران، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی از مسوولان اجرایی در دومین روز از گرامیداشت دهه فجر ۹۸ به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.