ایرج مصطفوی روز یکشنبه‌ در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی، با ورود امواج ناپایدار به سمنان، بارش برف، کولاک برف، باران و برف، مه آلودگی و وزش باد شدید به ویژه در نواحی سردسیر و ارتفاعات و با شدت بیشتر در نیمه شرقی این استان پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزش باد در اغلب نقاط به ویژه نواحی غربی و جنوبی سمنان از شدت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: دمای هوای این استان بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش نسبی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: با توجه به لغزندگی و اختلال در تردد به ویژه در محورهای کوهستانی، کاهش دید افقی ناشی از مه به ویژه در نواحی یاد شده، احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی و تمهیدات پیشگیرانه لازم در خصوص موارد ذکر شده صورت گیرد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان ۲ و بیشینه دمای آن ۱۵ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: شهمیرزاد و میامی با کمینه ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ایوانکی و سمنان با حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.