حشمت الله عسگری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در سالن اجتماعات امامزاده یحی(ع)  افزود: چهار هزار و ۹۳۹ واحد اقتصادی در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، صنعت و گردشگری در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۴ واحد تولیدی مربوط به بخش صنعت است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۳ واحد تولیدی و امسال ۳۳ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید بازگشت که بازگشت این تعداد واحدهای تولیدی با وجود تنگناهای اقتصادی به چرخه تولید نشان از توجه به رونق تولید است.
عسگری تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی از جمله انرژی خورشیدی و  گلخانه  لاز اولویت‌های استان سمنان است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان سمنان ایجاد شد و در پنج ماهه امسال وسعت گلخانه در استان ۳۴ درصد افزایش یافت .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: آرادان از جمله شهرستان‌های استان است که به اهمیت کشت گلخانه‌ای پی برده و بیشترین استقبال برای توسعه گلخانه صنعتی مربوط به این شهرستان است.

وی یادآور شد: سال گذشته مجوز تولید ۲ هزار مگاوات برق در استان سمنان صادر شد و در چند ماهه اخیر تعجیل در تولید برق و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی  در دستور کار قرار گرفته است.

برنامه‌های جامع و راهبردی در شهرداری‌های استان تدوین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: برنامه‌های جامع و راهبردی پنج ساله در شهرداری‌های استان سمنان با هدف خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به اقشار مردم تدوین می‌شود.

منوچهر فخری ابراز داشت: نظارت ها برای جلوگیری از انحراف احتمالی بودجه در شهرداری های استان با تدوین برنامه های جامع و نظارت ها افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های جامع شهرداری‌ها برای انجام فعالیت ها، تدوین و تصویب بودجه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: استانداری نظارت‌های جدی برای جلوگیری از انحراف بودجه شهرداری برای سال آینده انجام خواهد داد و تلاش می شود تا بودجه براساس واقعیت ها بسته شود.

فخری گفت: شهرداری‌های سمنان و شاهرود برای تدوین برنامه جامع پنج ساله در تلاش هستند و شهرداری های گرمسار و دامغان هم برنامه هایی برای تدوین طرح دارند.

۷۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی با صرف  ۹هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار در استان سمنان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.