الیاس افضلی روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری با همکاری نماینده نیروی انتظامی و سازمان پسماند، با داشتن حکم قضایی و با استناد به ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در یک هفته اخیر اقدام به فک پلمب واحدهای صنفی کرده است.
وی افزود: انبارهای واقع در جاده نظامی که پیش از این به صورت پراکنده مشغول به فعالیت غیرمجاز بودند، توسط این سازمان جمع‌آوری و به مکان‌های مورد نظر انتقال داده شدند.
افضلی اضافه کرد: طرح ساماندهی انبارهای ضایعاتی از ماه‌های گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد و به صورت روزانه نسبت به پلمب واحدهای صنفی و گرفتن مدارک و تعهدات لازم نسبت به انتقال آن‌ها به مکان مورد نظر در حال پیگیری است.
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سمنان ادامه داد: این سازمان طرح‌های جدیدی را به منظور ساماندهی و جمع‌آوری وانت های بارفروش در شهر در نظر دارد که به زودی به مرحله اجرا در می‌آید.

وی عنوان کرد: شهرک بزرگ بازیافت درشهر سمنان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در ۶ کیلومتری سمنان در سال گذشته به بهره برداری رسید.

این مقام مسوول گفت: این شهرک با تمام امکانات از قبیل آب، برق و گاز در بخش‌های ضایعات کاغذ، آهن آلات و پلاستیک با تمام زیرساخت‌های اولیه و قطعه بندی‌های مورد نیاز لحاظ شده که قابلیت استقرار حداقل ۶۵ انبار ضایعاتی را دارد.

وی ادامه داد: طبق آخرین قوانین وضع شده این مشاغل جزو صنوف مزاحم شناخته شده و به دلیل سلامت مردم و تهدید بهداشت عمومی باید در فاصله مناسبی از محل سکونت شهروندان قرار گیرند.

طرح انتقال انبار ضایعات با هدف انتقال فروشندگان پسماند خشک مستقر در حاشیه جاده نظامی سمنان به این شهرک بازیافت اجرا شده است ، بازگشت زمین‌های اشغال شده توسط این انبارها به کاربری کشاورزی به منظور زیباسازی شهری نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح بیان شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.