مهدی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ختم بارداری در مورد جنین های قبل از ۲۰ هفته در شرایطی که ادامه بارداری برای مادر خطرآفرین باشد یا جنین دارای نقص باشد، پس از تایید پزشک معتمد و مجوز قانونی با سقط جنین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۹ ماهه امسال ۶۴ مورد و در مدت مشابه سال گذشته ۸۳ مورد سقط جنین با مجوز قانونی در استان سمنان انجام شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۱۰ مورد سقط جنین با مجوز قانونی در استان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از شهروندان از چارچوب‌های قانونی پزشکی قانونی برای سقط جنین درمانی اطلاعی ندارند، گفت: این فرآیند بر اساس تایید پزشک معتمد و منطبق با قوانین خاص و با درنظرگرفتن تمام شرایط و ضوابط حوزه سلامت و پزشکی به تصمیم‌گیری به سقط جنین قانونی از سوی پزشکی منجر می‌شود.

مدیرکل پزشکی ‌قانونی استان سمنان خاطرنشان کرد: رسانه با اطلاع‌رسانی نقشی مهم در افزایش سلامت اجتماعی دارد و باید در زمینه آگاهی‌بخشی به شهروندان در موارد حوزه سلامت و پزشکی  بیش از پیش کمک کند.

سقط جنین(Abortion) به معنی از دست رفتن محصول حاملگییعنی جنین یا رویان، قبل از هفته ۲۰ بارداری است، اما پزشکان بیشتر از این اصطلاحات برای توصیف هر نوع ختم حاملگی در سه‌ماهه اول بارداری استفاده می‌کنند.

سقط جنین به طور عمده به شکل های متفاوت اتفاق می افتد که شامل سقط خود به خود، سقط ناشی از تروما، سقط قانونی و سقط های غیرقانونی است و همه این موارد خاتمه بارداری را به دنبال دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.