نعمت الله قنبری نیکدل روز چهارشنبه در نشست کمیته هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر گرمسار در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افزود: اجرای سیاست‌ها و رویکردهای بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که در این ستاد پیگیری می‌شود.

وی، مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج سبک زندگی اسلامی و تمدن سازی فرهنگ اصیل ایرانی با زبان گویای هنر را محوریت این برنامه‌ها عنوان کرد.

قنبری اظهار داشت: ایجاد نشاط و نمایش آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری مختلف و نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در گرمسار، از برنامه‌های شاخص است که برای ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ریزی‌ شده است.

مسئول کمیته هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر گرمسار افزود: تئاتر خیابانی و رونمایی آثار فاخر انقلابی و برگزاری جشنواره سرودهای انقلابی نیز از دیگر برنامه‌های مهمی است که در این مدت برگزار می‌شود.

قنبری نیکدل با اشاره به اینکه بخشی از این برنامه‌ها به‌ صورت استانی و متمرکز پیش‌بینی‌شده است، اضافه کرد: بومی‌سازی این برنامه‌ها با توجه به شرایط فرهنگی در گرمسار لحاظ می‌شود.

مناطق کم‌برخوردار در اولویت اجرای برنامه‌های دهه فجر گرمسار

وی با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های ویژه دهه فجر با محوریت مردم خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در مناطق کم برخوردار به عنوان دیگر اولویت‌ مهم این کمیته در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسوول از برگزاری آیین گرامیداشت و یادبود مرحوم «علی جعفری» خبرنگار پیشکسوت این شهرستان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: تقویت پوشش رسانه‌ای برنامه‌های دهه فجر در دستور کار فعالان رسانه‌ای قرار گیرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار با تاکید بر اهمیت ویژه تخصص‌ گرایی در برنامه‌های فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر گفت: دشمن ریشه‌های فرهنگی و هنری اصیل ایرانی را در انقلاب هدف گرفته است و در این عرصه باید به بنیه‌های علمی و پژوهشی توجه ویژه‌ای شود و نخبه‌گرایی و جوان‌گرایی را در رأس برنامه‌های این ستاد قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.