محمد دستورانی روز چهارشنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: شهرستان میامی یک هزار و ۲۳۴ بی‌سواد دارد که شتاب بخشی سوادآموزی در این منطقه به منظور تحقق عدالت آموزشی از طریق تدوین سند سوادآموزی در دستور کار قرار دارد و در شهرستان آرادان نیز این رویه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع یک هزار و ۲۳۴ بی‌سواد در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در شهرستان میامی ۵۳۸ نفر مرد و ۷۰۶ نفر زن هستند.

وی بیان کرد: درصد باسوادی در شهرستان میامی ۹۴.۸ درصد و حدود ۲.۲ درصد از میانگین نرخ باسوادی در استان سمنان کمتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: بالاترین نرخ با سوادی در استان سمنان مربوط به شهرستان شاهرود و کمترین نرخ باسوادی مربوط به شهرستان میامی است.

دستورانی یادآور شد: سند شتاب‌بخشی سوادآموزی در شهرستان میامی در بازه زمانی سه ساله است که از سال ۱۳۹۹ این سند عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سند راهبردی سوادآموزی تا سال ۱۴۰۴ به منظور ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در استان سمنان تدوین شده و برای تحقق این چشم انداز سند شتاب بخشی سوادآموزی در میامی نیز تدوین شد.

وی افزود: امسال آموزش چهار هزار و ۵۹۰ نفر از افراد کم سواد و بی ‌سواد در استان سمنان در دستور کار قرار دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۳ نفر در نیمه نخست امسال زیر پوشش آموزشی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال ۹۸  برنامه ریزی برای حضور ۷۵۰ نفر از اتباع  مقیم استان در دوره سواد آموزی و انتقال انجام شد و ۶۴۶ نفر معادل ۸۶.۱۳ درصد در شهرستان ها تا به حال تحت پوشش قرار گرفته اند.

شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی به منظور شرکت در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، افتتاح مدرسه‌ای در روستای اعلا و بازدید از مرکز یادگیری محلی سمنان به این استان سفر کرده است.

طبق نتایج سرشماری ۱۳۹۵، میزان باسوادی مناطق شهری استان سمنان ۹۱.۵ درصد و در مناطق روستایی ۸۴.۵۳ است و در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر بی‌سواد هستند.
میزان باسوادی مناطق شهری استان سمنان از ۷۵.۰۷ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۹۱.۵ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافت. در همین بازه زمانی نرخ باسوادی مناطق روستایی استان از ۴۷.۳۲ به ۸۴.۵۳ درصد افزایش یافت. به عبارت دیگر، میزان افزایش باسوادی در مناطق روستایی  استان شتاب بیشتری داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.