سیدحسن میرعماد عصر دوشنبه در نشستی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی در سالن اجتماعات جهادکشاورزی استان سمنان ابراز داشت: استان سمنان جزو معدود استان‌هایی است که دارای سند بهره‌وری آب است و طبق این سند باید کاهش ۱۲ درصدی وسعت کشت و ۲۷ درصد افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی در مدت پنج سال محقق شود.

وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه، استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و پیش بردن کشاورزی به سمت شیوه‌های نوین از راهکارهای افزایش بهره‌وری در واحد سطح است که این طرح ها در استان سمنان نیز دنبال می‌شود.

وی ابراز داشت: سامانه نوین آبیاری در استان سمنان به ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته و محدودیت در این زمینه وجود ندارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تصریح کرد: روند توسعه  کشاورزی در این استان روند مطلوبی دارد و افزایش عملکرد در واحد سطح نیز دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: زیتون یکی از محصولات راهبردی در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که اکنون در وسعت پنج هزار هکتار باغ‌های زیتون، ۵۲ تن در هکتار برداشت شده است.

وی یادآور شد: وجود صنایع فرآوری کنستانتره در استان سمنان بخشی از مشکلات کشاورزی را حل کرده و برای کشاورزان نگرانی در زمینه بارش تگرگ و خسارت محصول ایجاد نکرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: ۷۰ طرح در زمینه صنایع فرآوری در بخش کشاورزی استان در حال ساخت است که برخی طرح‌ها تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابیان کرد: ۱۶ واحد پرورش شترمرغ در استان وجود دارد و ۳۳ واحد در حال ساخت است که تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که نقشی مهم در اشتغالزایی و افزایش تولید گوشت دارد.

میرعماد خاطرنشان کرد: استان سمنان در بخش شیلات نیز اقداماتی انجام داده و اکنون مجوز تولید ۲۰۰ تن ماهی تیلاپیا را دریافت کرده که اکنون در ۱۷ استخر شروع به بهره‌برداری شده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به منظور حضور در نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیران جهادکشاورزی استان، سخنرانی در بین مردم ولایت مدار این استان در ۹ دی و حضور در همایش یادواره شهدای کارمند و فرهنگی استان سمنان به همت بسیج فرهنگیان و کارمندان سپاه استان سمنان و رونمایی از تمبر ۴۰ سالگی بسیج به استان سمنان سفر کرده است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.