دوری از مرکز شهرستان و نداشتن برخی امکانات ابتدایی ،ضرورت داشتن تلفن همراه و اینترنت را برای مردم این منطقه دو چندان می سازد .

روستاهای پل ابریشم شامل محمدآباد، چاه شیرین، چاه فرش و حسین آباد در شمال غربی مرکز شهرستان قرار دارد ، اهالی این منطقه چندین سال است که از زیرساخت ها و دریافت خدمات ارتباطی و اینترنتی، گاز و راه مناسب محروم بوده و از مسوولان امر رسیدگی به این مشکل را خواستار هستند.

علیرضا کاظمی از اهالی یکی از روستاهای پل ابریشم با اشاره به اینکه بیشتر مهاجرت روستاییان به علت کمبود امکانات است ، به حبرنگارایرنا گفت: سرعت اینترنت در این منطقه به شدت ضعیف شده و امکان بهره برداری وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به اینکه مشکلات ارتباطی به مسوولان مخابرات منتقل شده، اما متاسفانه تاکنون وضعیت حل نشده است.

مرتضی عطاخانی از کشاورزان منطقه  با گلایه از ضعف پوشش اپراتورهای تلفن همراه و همچنین اینترنت در این روستاها، اظهار داشت: پوشش تلفن همراه در روستا و همچنین اینترنت بسیار ضعیف است.

  وی تصریح کرد: مشکلات ارتباطی بارها به مسئولان استانی و محلی منعکس شده اما تاکنون اقدامی برای رفع ضعف آنتن دهی انجام نشده است. 

رضا امیری عضو شورای اسلامی روستای چاه شیرین در این باره گفت : برای جلوگیری از مهاجرت جوانان منطقه ، تجهیز و تهیه امکانات ابتدایی در روستاها ضرورت دارد.

وی با بیان این که ،روستاهای منطقه پل ابریشم از مرکز شهرستان دور هستند ، ادامه داد: برای باقی ماندن مردم و بویژه جوانان دراین منطقه باید امکانات ضروری در روستاها تامین شود، تخصیص اعتبار ویژه  اشتغال و نیز امکانات رفاهی برای این منطقه لازم است.

امیری گفت : روستاهای پل ابریشم بصورت بیسیمی پوشش امواج داده شده  و آنتن دهی مناسب برای تلفن همراه ندارند ، بنابراین مردم نمی توانند از اینترنت پر سرعت استفاده کنند.

منصور عطاخانی عضو شورای روستای حسین‌آباد نیز در این باره گفت : تقویت زیرساخت های ارتباطی در این منطقه ضرورت دارد.

مهدی سعدی مدیر مخابرات شاهرود که مسوولیت شهرستان میامی را نیز برعهده دارد ، در گفت و گوی کوتاه با خبرنگار ایرنا گفت: منطقه پل ابریشم خرابی خط انتقال دارد و کارشناسان برای رسیدگی به این مشکل بالغ بر ٢٠ بار به منطقه اعزام شده‌اند.

وی بدون ذکر زمان دقیق رسیدگی به این مشکل گفت : رفع مشکل ارتباطی روستاهای پل ابریشم با جدیت پیگیری می شود.

در روستاهای پل ابریشم نزدیک به ۸٠٠ تن از اقوام کرمانج ، بلوچ و فارس زندگی می کنند.

شهرستان میامی با ۴۹ روستا با ۲بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.