مهدی صمیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر بیش از ۶۰ روستای هدف گردشگری در استان سمنان شناسایی شده است و در سال‌های گذشته با رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه اقتصادی در این مناطق اقدام‌های مثبتی انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: گازرسانی و پوشش ارتباطی مخابرات، آب و برق به تمامی روستاهای استان از جمله اقدام‌های مثبت مسئولان برای تثبیت جمعیت در این مناطق در سال‌های گذشته بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اضافه کرد: روند مهاجرت معکوس در استان سمنان در یکسال گذشته شتاب گرفته است و احیای مشاغل خانگی با تزریق اعتبار از رویکردهای مثبت دولت برای توسعه مناطق روستایی است.

صمیمیان تصریح کرد: در۲ سال گذشته افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح‌های زودبازده و اشتغال آفرین به اهالی روستاهای استان سمنان پرداخت شد.

وی ادامه داد: بسیاری از اهالی روستاهای استان سمنان که به امید فعالیت در شهرک‌های صنعتی به مناطق شهری مهاجرت کردند، با توجه به فراهم‌شدن زیرساخت‌های اشتغال برای مهاجرت معکوس به روستاها رغبت دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: توسعه راه و ایجاد اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی از جمله برنامه‌های دولت برای عمران و آبادانی در مناطق کمتر برخوردار استان است.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.